%0 Journal Article %T ارزیابی وب‌سایت‌های دانشگاه‌های دولتی ایران با روش نمایه ارزیاب وب %J پژوهش نامه علم سنجی %I دانشگاه شاهد %Z 2423-3773 %A غریبه نیازی, منیره %A کربلا آقایی کامران, معصومه %D 2015 %\ 09/23/2015 %V 1 %N (شماره 2، پاییز وزمستان) %P 31-50 %! ارزیابی وب‌سایت‌های دانشگاه‌های دولتی ایران با روش نمایه ارزیاب وب %K نمایه ارزیاب وب %K ارزیابی کیفیت وب‌سایت‌های دانشگاهی %K دانشگاه‌های دولتی ایران %R 10.22070/rsci.2016.381 %X هدف: هدف این پژوهش، ارزیابی وب‌سایت‌های دانشگاه‌های دولتی ایران با روش‌ نمایه ارزیاب وب است.                             روش‌شناسی: این پژوهش، ترکیبی از پیمایش توصیفی و روش دلفی بوده، جامعه آماری پژوهش، شامل صد وب‌سایت دانشگاه‌های دولتی ایران است. گردآوری داده‌ها با استفاده از سیاهه وارسی صورت‌گرفته‌است.                             یافته‌ها: ارزیابی وب‌سایت‌ها با استفاده از معیارهای پنج‌گانه روش نمایه ارزیاب، یعنی: قابلیت دسترسی، سرعت، ناوبری، قابلیت اطمینان و محتوای وب نشان‌داد که معیار ناوبری در وضعیت مطلوب (امتیاز 72 از امتیاز 100)، معیار محتوا در وضعیت مطلوب (امتیاز 71 از امتیاز 100)، معیار سرعت در وضعیت مطلوب (امتیاز 70 از امتیاز 100)، معیار قابلیت اطمینان در وضعیت مطلوب (امتیاز 59 از امتیاز 100) و معیار قابلیت دسترسی در وضعیت نامطلوب (امتیاز 39 از امتیاز 100) قراردارند. یافته‌های پژوهش نشان‌دادند که 64درصد وب‌سایت‌ها در وضعیت مطلوب و 30درصد در وضعیت متوسط قراردارند.       نتیجه‌گیری: نتایج ارزیابی نشان داد که وب سایت‌های دانشگاه‌های دولتی ایران وضعیت مطلوبی دارند                      %U https://rsci.shahed.ac.ir/article_381_6dc00dd90d164b55599c264d15a582fb.pdf