آذرانفر، ج. (1385). تحلیل محتوای پایاننامههای رشته کتابداری و اطلاعرسانی سالهای 1373 تا 1382 موجود در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 21(4)، 19-39.
https://jipm.irandoc.ac.ir/article_698586.html?lang=fa
ابراهیم نیا، و.، حبیبی، س.، و حسینی رضایی، ر. (1401). تحلیل پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی شهری و منطقهای دانشگاه شهید بهشتی (1395-1385) از منظر علمسنجی و مقایسه با چالشهای مرتبط با این رشته در ایران.
پژوهشنامه علمسنجی،
8(2)،53-74.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5903.1443
احمدی گل، ج.، سنگری، م. (1396). ارزیابی موضوعی و روششناسی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، نامه آموزش عالی، 10(40)، 167-206.
بابایی، س.، و سامانیان، ص. (1400). مطالعهی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشتهی صنایعدستی دانشگاه هنر بر اساس آییننامههای مصوب دانشگاه؛ مورد پژوهی: پایاننامههای داوری شده از مهرماه 1391 تا مهرماه 1396
. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 14(31)، 33-52.
http://doi.org/10.30480/vaa.2020.2120.1304
حاجیتبار فیروزجائی، م.، و تقیپور، ک. (1394). تحلیل موضوعی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب. روانشناسی تربیتی، 11(38)، 1- 30.
حیدری، ع.، و یزدی مقدم، ح. (1393). تحلیل موضوعی پایاننامههای کارشناسی ارشد پرستاری: ضرورتی برای ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی در پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(12)، 1029-1036.
خاکباز، ع.، مهرمحمدی، م.، و موسیپور، ن. (1389). بررسی برنامه درسی میان رشتهای در آموزش عالی از منظر چگونگی تغییر آن در سطوح مختلف برنامه درسی (موردمطالعه: برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته آموزش ریاضی). دو مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1(2)، 27-56.
خواستار، ح.، غفاری، ر.، پورعزت، ع. ا.، و حیدری، ا. (1390). پژوهشی دربارهی پایاننامههای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از حیث موضوع و روش: موردمطالعه دانشگاه تهران.
فصلنامه علوم مدیریت ایران، 6(21)، 105-123.
https://journal.iams.ir/article_96.html?lang=fa
خیرالدین، ر.، و دلایی میلان، ا. (1395). تحلیل محتوای سطوح چهارگانه روششناسی پژوهش در مطالعات شهرسازی (مورد پژوهی: پایاننامههای شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران 1380-1393).
روششناسی علوم انسانی،
22(89)، ۱۰۷-۱۳۶.
https://method.rihu.ac.ir/article_1292.html?lang=fa
راچمنی، ا.، نوکاریزی، م.، و شریف، ع. (1397). وضعیت کمی تولید پایاننامهها و رسالههای حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد طی سالهای 1363-1393.
پژوهشنامه علمسنجی،
4(2)، 161-183.
https://doi.org/10.22070/rsci.2018.641
ربانی خواه، ف.، خانبابایی، و.، و ذاکرصالحی، غ. (1399). تأثیر شیوع کووید 19 بر ابعاد مدیریتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران از دیدگاه خبرگان. طب و تزکیه، 29(3)، 196-211.
رحیمی، ص.، و رضایی، ب. (1387). تحلیل محتوای پایاننامههای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا سال 1386. روانشناسی و علوم تربیتی، 38(3)، 1-22.
رضاخانی مقدم، ح.، شجاعی زاده، د.، نبی اللهی، ع.، و معز، س. (1390). تحلیل محتوای پایاننامههای آموزش بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سالهای ۸۹-۱۳۴۹.
پیاورد سلامت،
۵(۱)، 90-80.
http://payavard.tums.ac.ir/article-1-88-fa.html
رنجبری صوفیان، و.، عطاپور، ه.، و نجاری، ت. (1401). تحلیل محتوای موضوعی و روششناختی پایاننامهها و رسالههای تحصیلات تکمیلی رشتهی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سالهای 1376 – 1395.
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور، 2(3)، 1-16.
http://doi.org/10.22034/cipj.2022.52058.1045
زرهساز، م. (1397). تبیین روششناختی و تعیین سهم رشتههای موضوعی مؤثر در شکلگیری پایاننامههای حوزه رابط کاربر در ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 34(2)، 697-718.
سیدین، س. م.، و باب الحوائجی، ف. (1388). تحلیل محتوای پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران شمال، علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات اهواز و همدان در سالهای 1372-1386. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 15(1)، 95-127.
عسکری رابری، ح.، فخر، ا.، آشوقیان، ر.، و نمکی، ع. (1401). تحلیل موضوعی و روششناسی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاههای دولتی ایران از سال 1388 تا 1398. هنرهای زیبا: هنرهای نمایشی و موسیقی، 27(1)، 17-26. https://doi.org/10.22059/jfadram.2021.323432.615561
علمالهدائی، س. ح. (1388). اصول آموزش ریاضی. جهان فردا.
علیان، م.، و یاری، ش. (1391). مروری بر متون علمسنجی در ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، 15(1)، 185-215.
عموزاده، ا.، و تیرگر، آ. (1399). تحلیل محتوای پایاننامههای بهداشت حرفهای دانشگاههای علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی و ایران در سالهای ۹۵-۱۳۸۶. سلامت کار ایران، 17(1)، 1047-1056.
گویا، ز. (1393). آموزش ریاضی چه نیست؟. نظریه و عمل در برنامه درسی، 2(3)، 1-24.
گویا، ز.، و غلام آزاد، س. (1395). شکلگیری و تکوین یک برنامه بینرشتهای دوره تحصیلات تکمیلی: آموزش ریاضی در ایران. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 7(14)، 33-52.
محمدی، م. ا.، و مقنی پور، م. ر. (1401). تحلیل گرایشهای موضوعی و روشی پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر (از سال 1372 تا 1399). اندیشههای نوین تربیتی، 18(4)، 147-162.
محمدی، م.، پناهی، س.، و سهیلی، ع. (1394). تحلیل محتوای چکیدة رسالههای دکترای علم اطلاعات و دانششناسی از سال 1376-1393. کتابداری و اطلاعرسانی، 18(3)، 81-112.
محمدیفر، ج.، وکیلی تهامی، ف.، و نجاری، ت. (1401). تحلیل محتوای موضوعات، روشهای پژوهش و نرمافزارهای بکار رفته در پایاننامههای تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز.
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 52(1)، 247-256
. http://doi.org/10.22034/jmeut.2021.45076.2857
مظفری غربا، ر.، فدائی، غ.، و حری، ع. (1386). تحلیل استنادی تطبیقی پایاننامههای دکتری شیمی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس (1383-1376). تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 39(44)، 15-43.
ملکی، ح.، حاجیتبار فیروزجائی، م.، و قاسم تبار، س. ن. (1390). تحلیل محتوای پایاننامههای دانشجویی دوره تحصیلات تکمیلی رشته برنامهریزی درسی دانشگاههای علامه طباطبایی شهید بهشتی و تربیت مدرس از سال ۸۰ – ۸۸. دو مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 2(4)، 85-108.
مهشیدی، ک.، و رفیعیمقدم، ف. (1396). تحلیل محتوای پایاننامههای مالیاتی موجود در کتابخانة سازمان امور مالیاتی کشور (طی سالهای 1389ـ1393). پژوهشنامه علمسنجی، 3(1)، 97-108.
نظربلند، ن.، رحمانی، ر.، رحمانی، م.، و عرفان منش، م. (1397). ترسیم و تحلیل شبکه همرخدادی واژگان در پایاننامههای گروه مشاوره دانشگاه شهید بهشتی. پژوهشنامه علمسنجی، 4(1)، 179-193.
نوروزی چاکلی، ع. (1400). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)؛ دانشگاه شاهد.
وزیرپور کشمیری، م.، سهدهی، م.، و صابری، م. ک. (1391). تحلیل محتوای چکیده پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و علوم و تحقیقات از سال 1380- 1386. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23(1)، 112-128.
https://ensani.ir/file/download/article/20121209091102-9556-51.pdf
Ahmadi Gol, J., & Sangari, M. (2018). Thematic evaluation and methodology of master's theses in the field of educational technology. Higher Education Letter, 10(40), 167-206.
Alian, M., & Yari, S. (2012). A review of scientometric texts in Iran. Journal of Library and Information Sciences, 15(1), 185-215.
Alidousti, S., & Saberi, M. (2008). Information management system for theses and electronic theses. Journal of library and information science, 3(43), 159-180.
Alkan, S., & Korkmaz, E. (2021). A research on postgraduate dissertations related with educational games: An evaluation in the context of mathematics education.
Journal of Interdisciplinary Educational Research, 5(10), 102-113.
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1861216
Amouzadeh, E., & Tirgar, A. (2020). Content analysis of accupational health theses of Tehran University of Medical Sciences, Tarbiat Modares, Shahid Beheshti, and Iran during 2007-2016. Iran Occupational Health, 17(1), 1047-1056.
Arslan, Ç., Karaduman, B., & Özaydin, Z. (2021). Thematic analysis of postgraduate theses on mathematics literacy in the field of mathematics education in Turkey. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 15(2), 317-340.
Askari Rabori, H., Fakhr, I., Ashooghian, R., & Namaki, E. (2022). Music theses topics and methodologies by graduate students of classical music performance in Iran's governmental universities from 2009-2019. Journal of Fine Arts: Performing Arts & Music, 27(1), 17-26. https://doi.org/10.22059/jfadram.2021.323432.615561 [In Persian].
Atweh, B., Lapinid, M. R. C., Limjap, A. A., Elipane, L. E., Basister, M., Conde, R. L. (2023). Critical analysis of mathematics education doctoral dissertations in the Philippines: 2009–2021. In B. Atweh, L. Fan, C.P. Vistro-Yu (Eds.), Asian Research in Mathematics Education. Mathematics Education– An Asian Perspective (pp. 69-95). Springer.
[In Persian].
Babaee, S., & Samanian, S. (2021). Study of Handi-Crafts theses in Art university based on approved regulations of Art university; Case Study: Graduate theses from September 2012 to September 2017. Journal of Visual and Applied Arts, 14(31), 33-52.
Baki, A., Güven, B., Karataş, İ., Akkan, Y., & Çakıroğlu, Ü. (2011). Trends in Turkish mathematics education research: From 1998 to 2007.
Hacettepe University Journal of Education,
40(40), 57-68.
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87349
Banitalebi Dehkordi, B. (2016). Content analysis of thesis Master of Accounting in Iran. Journal of Management Accounting and Auditing Knowledge, 5(17), 1-11.
Castro, P., & Gómez, P. (2021). Taxonomy of key terms for mathematics education.
International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 9(4), 585-613.
https://doi.org/10.46328/ijemst.1289
Ebrahimnia, V., Habibi, S. S., & Hoseinirezaei, S. R. (2022). Analysis of the urban and regional planning post-graduate theses at Shahid Beheshti University (2006- 2016): A scientometric perspective and comparison with the challenges in this field in Iran.
Scientometrics Research Journal,
8(2), 53-74.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5903.1443 [In Persian].
Fernández Cano, A., Torralbo Rodríguez, M., Rico, L., Gutiérrez, P., & Maz, A. (2003). Análisis cienciométrico de las tesis doctorales españolas en Educación Matemática (1976-1998). Revista Española de Documentación Científica, 26(2), 162–176.
Gayan, M. A., & Singh, S. K. (2018). Citation Analysis of Doctoral theses of Mathematics, Tripura University: a Scientometric study.
International Journal of Library Information Network and Knowledge, 3(2), 107-122.
https://www.researchgate.net/profile/Mithu
Gökçe, S., & Guner, P. (2021). Forty years of mathematics education: 1980-2019. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 9(3), 514-539.
Gómez, P., & Cañadas, M. C. (2013). Development of a taxonomy for key terms in mathematics education and its use in a digital repository.
Library Philosophy and Practice (e-journal), (903), 1-9.
https://core.ac.uk/download/pdf/188144167.pdf
Gooya, Z., & Gholam Azad, S. (2017). Development of an interdisciplinary curriculum at the graduate level: master and doctoral program of mathematics education in Iran. Journal of Higher Education Curriculum Studies, 7(14), 33-52.
Hajitabar Firouzjaee, M., & Taghi Pour, K. (2015). A subjective analysis of instructional technology M.A. theses in Iran: Identifying the distance between the current and desired situation.
Educational Psychology, 11(38), 1-30.
https://jep.atu.ac.ir/article_3937.html?lang=en
[In Persian].
Heydari, A., & Yazdimoghaddam, H. (2015). Thematic analysis of nursing MSc theses: a necessity to improve the quality of nursing postgraduate courses. Iranian Journal of Medical Education, 14(12), 1029-1036. https://ijme.mui.ac.ir/article-1-3394-en.html [In Persian].
Hoseinpanah, A., & Shirzad, M. (2014). A survey on research methods of master's dissertations in the field of the Knowledge and Information Science in Tehran state Universities from 2006 to 2012.
Journal of Knowledge Studies (Library and Information Science and Information Technology), 7(26), 29-40.
https://sanad.iau.ir/en/Journal/qje/Article/1040956/FullText [In Persian].
İnan, E., & Mert Uyangör, S. (2022). A Thematic analysis of theses prepared on mathematics education with gifted and talented students in Türkiye.
Participatory Educational Research,
9(6), 19-40.
https://doi.org/10.17275/per.22.127.9.6
Inglis, M., & Foster, C. (2018). Five decades of mathematics education research. Journal for Research in Mathematics Education, 49(4), 462-500.
Karimi Fardinpour, Y. (2018). Studying the research scope of mathematics education specialists using keywords. Caspian Journal of Scientometrics,5(2), 48-55.
http://dx.doi.org/10.22088/cjs.5.2.48 [In Persian].
Karimi Fardinpour, Y. (2021). Quantitative analysis of Farsi-language scientific journals selected by mathematical education specialists from 1993 to 2017.
Research in mathematics education,
1(2), 81-94.
https://rme.cfu.ac.ir/article_1575.html?lang=en [In Persian].
Khakbaz, A., Mehr Mohammadi, M., & Mosapour, N. (2010). Examination of Interdisciplinary curriculum in higher education from the point of change in curriculum levels (Case study: M. Sc curriculum in mathematics education).
Journal of Higher Education Curriculum Studies,
1(2), 27-56.
https://ensani.ir/file/download/article/20120504183214-9088-14.pdf
[In Persian].
Khandizaji, A. H. (2011). A critical study of sociology’s theses in Iran. Strategy for Culture, 4(14-15), 115-140 https://www.jsfc.ir/article_44000.html?lang=en [In Persian].
Khastar, H., Ghafari, R., Pourezzat, A. A., & Heidari, E. (2012). A study of subject areas and research methods of public administration master’s theses: the case of University of Tehran. Iranian journal of management sciences, 6(21), 105-123.
Kheyroddin, R., & Dalaei Milan, E. (2016). Content analysis of four levels of research methodology in urban planning studies (Case study: urban planning dissertations of Iran University of Science and Technology 1380-1393).
Methodology of Social Sciences and Humanities,
22(89), 107-136.
https://method.rihu.ac.ir/article_1292.html [In Persian].
Mahshidi, K., & Rafie Moghadam, F. (2017). Content analysis of taxation theses in the library of iranian national tax administration, 2010-2014.
Scientometrics Research Journal,
3(1), 97-108.
http://doi.org/10.22070/rsci.2017.796 [In Persian].
Malaki, H., Hajitabar Firouzjaee, M., & Ghasemtabar, S. N. (2012). An analysis of the contents of graduate students' theses majoring in curriculum development in Allameh Tabatabai University, Shahid Beheshti University, and Tarbiat Modarres University (2000-2010). Journal of Higher Education Curriculum Studies, 2(4), 85-108.
Maz-Machado, A., Gutiérrez-Rubio, D., José Madrid, M., & Pedrosa-Jesús, C. (2022). A look at doctoral theses in mathematics education at Andalusian Universities (2010-2020) from a gender perspective.
TEM Journal,
11(3), 1007-12.
https://doi.org/10.18421/TEM113-03
Mohammadi, M. A., & Moghanipour, M. R. (2022). Analysis of subject fields and methodology in master’s theses in the field of art research.
The Journal of New Thoughts on Education,
18(4), 147-162.
http://doi.org/10.22051/jontoe.2021.36237.3351 [In Persian].
Mohammadi, M., Panahi, S., & Soheili, A. (2015). Content analysis of the abstracts of phd theses in the field of knowledge and information science (between the years 1997-2014). Journal of Library and Information Science, 18(3), 81-112.
Mohammadifar, J., Vakili Tahami, F., & Najjari, T. (2022). Content Analysis of Subjects, Research Methods, and Used Software in Postgraduate Theses of Mechanical Engineering at the University of Tabriz.
Journal of Mechanical Engineering University of Tabriz,
52(1), 247-256.
http://doi.org/10.22034/jmeut.2021.45076.2857 [In Persian].
Mozaffari Gorabba, R., Fadaei, G., & Hori, A. (2007). Citation analysis of chemistry doctoral dissertations in Tehran and Tarbiat Modarres Universities (1996-2004). Academic Librarianship and Information Research, 39(44), 15-43.
Nazarboland, N., Rahmani, R., Rahmani, M., & Erfan Manesh, M. A. (2018). Visualization and analysis of word co-occurrence network of the theses in the Department of Consulting of Shahid Beheshti University. Scientometrics Research Journal, 4(1), 179-193.
Özkaya, A. (2018). Bibliometric analysis of the studies in the field of mathematics education. Educational Research and Reviews, 13(22), 723-734.
Rabbikhah, F., Khanbabaei, V., & Zaker Salehi, G. (2020). The impact of the prevalence of covid-19 on the management dimensions of universities and Iran's higher education institute from the perspective of experts.
Journal of Medicine and Spiritual Cultivation,
29(3), 196-211.
https://www.tebvatazkiye.ir/article_127505.html [In Persian].
Rachamani, A., Nowkarizi, M., & Sharif, A. (2018). investigating the quantitative status of theses and dissertations in humanities with an islamic approach at Ferdowsi University of Mashhad in 1984-2014. Scientometrics Research Journal, 4(2), 161-183.
[In Persian].
Ranjbari Sofyan, V., Atapour, H., & Najary, T. (2022). Topical and methodological content analysis of education science thesis and dissertations of Tabriz University from 1997 to 2016. Learner-based Curriculum and Instruction Journal, 2(3), 1-16.
Reotutar M. A. C. (2020). A systematic review on graduate mathematics theses and dissertations of state universities and colleges in region I: a basis for a proposed research direction. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 7915-7927.
Rezakhani Moghadam, H., Shojaeizadeh, D., Nabiolahi, A., & Moez, S. (2011). The content analysis of theses in the field of health education in Tehran University of Medical Sciences, Tarbiat Modares University, and Iran University of Medical Sciences during 1970-2010.
Payavard Salamat,
5(1), 80-90.
http://payavard.tums.ac.ir/article-1-88-en.html
[In Persian].
Ronau, R. N., Rakes, C. R., Bush, S. B., Driskell, S. O., Niess, M. L., & Pugalee, D. K. (2014). A survey of mathematics education technology dissertation scope and Quality: 1968–2009. American Educational Research Journal, 51(5), 974-1006.
Seyedin, S. M., & Bab Alhavaeji, F. (2009). Content analysis of postgraduate dissertations in library and information sciences at Islamic Azad universities, 1993-2007.
Research on Information Science & Public Libraries, 15(1), 95-127.
https://publij.ir/article-1-46-fa.html [In Persian].
Vallejo-Ruiz, M., Fernández-Cano, A., Torralbo, M., Maz, A., & Rico, L. (2008). History of Spanish mathematics education focusing on PhD theses.
International Journal of Science and Mathematics Education,
6(2), 313-327.
https://doi.org/10.1007/s10763-007-9073-z
Vazirpour Keshmiri, M., Sedehi, M., & Saberi, M. (2012). Content Analysis of Abstracts of Theses Presented by the Library and Information Science Postgraduate Students at Islamic Azad University, Tehran North Branch and Science & Research Branch, 2001- 2007. Librarianship and Information Organization Studies, 23(1), 112-128.
Yavuz, G., Deringol-Karatas, Y., Arslan, C., & Erbay, H. N. (2015). Research trends on mathematical problem solving in Turkey: Master thesis and dissertations of 2006-2013 period. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 177, (April), 114-117.
[In Persian].
Zerehsaz, M. (2019). Methodological analysis and determining the contribution of effective thematic disciplines in the formation of user interface theses in Iran. Iranian Journal of Information Processing and Management, 34(2), 697-718.
https://doi.org/10.35050/JIPM010.2019.053 [In Persian].