آصفزاده، سعید؛ اکبرشاهی، شکوفه؛ هاشمی، فریبا؛ مشاطان، مهری (1387). ارزیابی پایاننامههای تخصصی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 17 (67)، 72-65.
افتخاری، یحیی؛ رضائیان، محسن؛ زارع بیدکی، محمد؛ عربشاهی پاریزی، عابد (1392). بررسی وضعیت انتشار مقاله از پایاننامههای دفاعشده در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در فاصله سالهای 1386-1372. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 (7)، 544-531.
برقعی، افسانه؛ قربانی، مصطفی؛ خوشبین خوشنظر، علیرضا (1390). وضعیت انتشار دانش حاصل از پایاننامههای دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی گرگان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 13 (2)، 106-100.
تهوری، زهرا (1384). ضرورت تبدیل پایاننامهها و طرحهای پژوهشی به مقاله علمی. اطلاعشناسی، 2 (3 و 4)، 136-118.
خاصه، علیاکبر (1391). تحلیل محتوای مقالات کتابداری ایران web of sciencen درکجای تولید علم کتابداری جهان قرار داریم. کتابداری و اطلاعرسانی، 3(59)، 171-145.دهقان، شیرین (1386). تولید اطلاعات علمی کتابداری و اطلاعرسانی در ایران، ترکیه، عربستان سعودی و مصر. کتابداری و اطلاعرسانی، (1)، 198-181.
سالاری، محمود (1378). بررسی تطبیقی میزان استفاده از پایاننامههای تحصیلات تکمیلی در مجلههای علمی سه رشته علوم تربیتی، روانشناسی و کتابداری بعد از انقلاب اسلامی ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، 4 (2)، 78-59.
شکفته، مریم، اکبری، فرشته (1387). تحلیل محتوای پایاننامههای گیاهان دارویی دانشکدههای داروسازی در سالهای 1377-1385 و تعیین میزان تبدیل پایاننامهها به مقاله. فصلنامه گیاهان دارویی، 1 (29)، 146-140.
علومی، طاهره (1380). ارزیابی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی در دانشگاههای تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی ایران (سالهای 1373-1365). روانشناسی و علوم تربیتی، 1(31)، 65-41.
علیشیری، غلامحسین؛ فخرجهانی، فرهاد؛ رخساریزاده، حمید؛ میری، سید محمد؛ حلیساز، محمدتقی؛ حسینی، سید مرتضی (1389). ارزیابی پایاننامههای فارغالتحصیلان پزشکی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی از نظر اصول نگارش. طب نظامی، 12 (2)، 79-75.
مظفری خسروی، حسن؛ احرامپوش، محمدحسن؛ آقاعقیلی، حسین؛ جوادیانزاده، فروغ؛ رحیمدل، طاهره (1392). ارزیابی پایاننامههای تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 2(2)، 35-27.
نجفی، لیلا (1393). رابطه بین تعداد فارغالتحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی حوزههای مختلف علمی با تعداد مقالات منتشرشده در مجلات علمی ایران بین سالهای 1380 تا 1390. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد، یزد
یمینفیروز، موسی؛ حبیبزاده بیژنی، علی؛ موسوی، اشرفالسادات؛ رستمی، زهراو نیکخواه، علی (1391). ارزیابی میزان مقالات تولیدشده از پایاننامههای دانشجویان پزشکی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سال 1385 الی 1390. گزارش طرح پژوهشی، مصوب دانشگاه بابل
Anwar, M. A. (2004). From doctoral dissertation to publication a study of 1995 American graduates in Library and Information Sciences. Journal of Librarianship and Information Science, 36(4), 151-157.
Arriola-Quiroz, I.; Curioso, W. H.; Cruz-Encarnacion, M.; & Gayoso, O. (2010). Characteristics and publication patterns of theses from a Peruvian medical school. Health Information & Libraries Journal, 27(2), 148-154.
Dhaliwal, U.; Singh, N.; Bhatia, A. (2010). Masters theses from a university medical college: Publication in indexed scientific journals. Indian journal of ophthalmology, 58(2), 101- 113.
Frkovic, V.; Skender, T.; Dojcinovic, B.; Bilic-Zulle, L. (2002). Publishing scientific papers based on Master's and Ph. D. theses from a small scientific community: case study of Croatian medical schools. Croatian medical journal, 44(1), 107-111.
Larivière V. (2012). On the shoulders of students? The contribution of PhD students to the advancement of knowledge. Scientometrics. 90(2):463-481.
Mangi, L. D. (2014). BRIC’s Research Output in Library & Information Science from 1996-2012—A Quantitative Analysis. Open Journal of Social Sciences, 2(10):62. 74.
Munung, N. S.; Vidal, L.; Ouwe-Missi-Oukem-Boyer, O. (2014). Do students eventually get to publish their research findings? The case of human immunodeficiency virus/acquired immunodeficiency syndrome research in Cameroon. Annals of medical and health sciences research, 4(3), 436-442.
Nieminen, P.; Sipilä, K.; Takkinen, H. M.; Renko, M.; &Risteli, L. (2007). Medical theses as part of the scientific training in basic medical and dental education: experiences from Finland. BMC medical education, 7(1), 51-59.
Santos, M.; Willett, P.; Wood, F.E. (1998). Research degrees in librarianship and information science a survey of master’s and doctoral students from the Department of Information Studies, University of Sheffield. Journal of Librarianship and Information Science, 30(1):49-56.
Sipahi, O. R.; Caglayan, S. D.; Pullukcu, H.; Tasbakan, M.; Köseli, U. D.; Yamazhan, T.; Ulusoy, S. (2014). Publication rates of Turkish medical specialty and doctorate theses on Medical Microbiology, Clinical Microbiology and Infectious Diseases disciplines in international journals. Mikrobiyolojibulteni, 48(2), 341-345.