حسینی، الهه (1394). بهرهگیری از رسانههای اجتماعی جهت اشاعه تولیدات علمی: مطالعه آلتمتریکس مقالات پراستناد علم اطلاعات و کتابداری در سال 2012. هشتمین همایش ملی ادکا با عنوان "رسانههای اجتماعی در مراکز اطلاعرسانی". 20 آبان 94. دانشگاه شهید بهشتی.
حسینی، الهه؛ تقیزاده میلانی، کیمیا (1397). بررسی شاخصهای آلتمتریکس بروندادهای پژوهشی حوزه علوم سلامت. همایش چشماندازهای ارتباط علمی-سازمان اسناد مرکز فارسی، شیراز.
ستوده، هاجر، مزارعی، زهرا و میرزابیگی، مهدیه (1394). بررسی رابطه میان شاخصهای استنادی و نشانهای سایتیولایک: نمونه مورد مطالعه مقالات حوزه علم اطلاعات و کتابداری در سالهای 2012-2004. پردازش و مدیریت اطلاعات.30 (4): 939-963.
سلیمی، الهام (1395). بررسی میزان حضور پژوهشگران پرتولید ایرانی در شبکه اجتماعی علمی ریسرچ گیت و اسکوپوس با روش التمتریکس. پایاننامه ارشد. دانشگاه الزهرا (س).
صدیقی (1397). نقش رسانههای اجتماعی در ارزیابی میزان تأثیر پژوهشها (مطالعه موردی: حوزه علمسنجی). پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. ۱۳۹۷، ۳۴ (۲): ۷۶۵-۷۹۲.
عرفانمنش، محمدامین (1397). رابطه میان شاخصهای فعالیت آلتمتریک و کیفیت نشریههای علم اطلاعات و کتابداری در اسکوپوس. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29 (114)، 26-7.
عرفانمنش، محمدامین؛ حسینی، الهه (1396). اشاعه بروندادهای پژوهشی بینالمللی ایران در رسانههای اجتماعی. تعامل انسان و اطلاعات. ۴ (۳)، 1-16.
Archambault, E´., Vignola-Gagne, E´., Coˆte´, G., Larivie`re, V., & Gingras, Y. (2006). Benchmarking scientific output in the social sciences and humanities: The limits of existing databases. Scientometrics, 68(3),329–342 ،
Bornmann, L. (2014). Validity of altmetrics data for measuring societal impact: A study using data from Altmetric and F1000Prime. Journal of Informetrics, 8(4), 935-950.
Bornmann, L., & Haunschild, R. (2018). Alternative article‐level metrics. EMB reports, 19(12).
Haustein, S., Peters, I., Sugimoto, C. R., Thelwall, M., & Larivière, V. (2014a). Tweeting biomedicine: An analysis of tweets and citations in the biomedical literature. Journal of the Association for Information Science & Technology, 65(4), 656-669.
Holmberg, K.J. (2015). Altmetrics for information professionals: Past, present and future. Chandos Publishing.
Li, X., Thelwall, M., & Giustini, D. (2012). Validating online reference managers for scholarly impact measurement. Scientometrics, 91(2), 461-471.
Mas-Bleda, A., Thelwall, M., Kousha, K., & Aguillo, I.F. (2014). Do highly cited researchers successfully use the social web? Scientometrics, 101(1), 337-356.
Nuredini, K. & Peters, I. (2016). Enriching the knowledge of altmetrics studies by exploring social media metrics for Economic and Business Studies journals. In Proceedings of the 21st International Conference on Science and Technology Indicators, València (Spain), September 14-16, 2016.
Ortega, J. L. (2015). Relationship between altmetric and bibliometric indicators across academic social sites: The case of CSIC's members. Journal of Informetrics, 9(1), 39-49.
Priem, J., Taraborelli, D., Groth, P., & Neylon, C. (2010). Altmetrics: A manifesto. Retrieved from http://altmetrics.org/manifesto/ (Accessed May 10, 2017).
Roldan-Valadez, E., Salazar-Ruiz, S. Y., Ibarra-Contreras, R., & Rios, C. (2018). Current concepts on bibliometrics: a brief review about impact factor, Eigenfactor score, CiteScore, SCImago Journal Rank, Source-Normalised Impact per Paper, H-index, and alternative metrics. Irish Journal of Medical Science (1971-), 1-13.
Roemer, R. C., & Borchardt, R. (2015). Meaningful metrics: a 21st-century librarian's guide to bibliometrics, altmetrics, and research impact. American Library Association.
Rowlands, I., Nicholas, D., Russell, B., Canty, N., Watkinson, A. (2011). Social media use in the research workflow. Learned Publishing, 24(3), 183-195.
Thelwall, M., Haustein, S., Larivière, V., & Sugimoto, C. R. (2013). Do altmetrics work? Twitter and ten other social web services. PloS one, 8(5), e64841.
Xia, F., Su, X., Wang, W., Zhang, C., Ning, Z., & Lee, I. (2016). Bibliographic analysis of nature based on twitter and facebook altmetrics data. PloS one, 11(12), e0165997.
Zahedi, Z., Costas, R., & Wouters, P. (2014). How well developed are altmetrics? A cross-disciplinary analysis of the presence of ‘alternative metrics’ in scientific publications. Scientometrics, 101(2), 1491-1513.