آزادی، محمدحسین و هادوینژاد، مصطفی (1397). شایستگیهای محوری شغلی رستههای تخصصی نیروی انتظامی. پژوهشهای مدیریت انتظامی، 13 (4)، 565-590.
ایمان، محمدتقی و نوشادی، محمدرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، 3 (2): 44-15.
حاجکریمى، عباسعلى، رضائیان، على، هادیزاده، اکرم و بنیادىنائینى، على (1390). طراحى مدل شایستگیهاى مدیران منابع انسانى بخش دولتى در ایران. چشمانداز مدیریت دولتى، 2 (4):23-44.
درویش، حسن، موغلى، علیرضا، موسوى، محمد و پناهى، بلال (1393). تبیین شایستگىهاى منابع انسانى در شرکت ملى
پتروشیمى ایران. پژوهشنامه مدیریت تحول، 6 (11)، 92-111.
شیرازى، على و اژدری، گلناز (1393). مدلى براى طراحى و ارزیابی شایستگىهاى شغلى دانشکاران: موردکاوى مشاغل. پژوهشهاى مدیریت منابع سازمانى، 4 (2)، 65-81.
فتاحپور مرندی، مرتضی، کاشف، محمد، سیدعامری، حسن و شجیع، رضا (1395). تدوین الگوی شایستگیهای شغلی مدیران ورزشی (مطالعة موردی: مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استانها). مطالعات مدیریت ورزشی، 9 (42): 184-163.
مؤمنیراد، اکبر، علیآبادی، خدیجه، فردانش، هاشم و مزینی، ناصر (1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج. اندازهگیری تربیتی. 4 (14): 222-187.
میرسپاسى، ناصر و غلامزاده، داریوش (1388). طراحى الگوى شایستگى براى پرورش مدیران در بخش دولتى ایران (مطالعه موردى: مدیران میانى بخش صنعت). آیندهپژوهى مدیریت، 20 (83)، 1-16.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1390). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تهران: سمت.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1398). سخن سردبیر: نیمنگاهی تأملبرانگیز به پشتوانههای پژوهشی، آموزشی و حرفهای رشتۀ علمسنجی در دانشگاههای جهان. پژوهشنامة علمسنجی، 5 (9)، 1-3.
Åström, F. (2007). Changes in the LIS research front: Time‐sliced cocitation analyses of LIS journal articles, 1990–2004. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(7), 947-957. doi:10.1002/asi.20567
Åström, F., & Hansson, J. (2013). How implementation of bibliometric practice affects the role of academic libraries. Journal of Librarianship and information Science, 45(4), 316-322. doi: 10.1177/0961000612456867
Azadi, M., & Hadavinejad, M. (2018). Professional Competencies of the Specialized Ranks of Police Forces. Police Management Studies Quarterly, 13(4), 565-590. [In Persian].
Corrall, S., Kennan, M. A., & Afzal, W. (2013). Bibliometrics and research data management services: Emerging trends in library support for research. Library trends, 61(3), 636-674. doi: 10.1353/lib.2013.0005
Cox, A., Gadd, E., Petersohn, S., & Sbaffi, L. (2019). Competencies for bibliometrics. Journal of Librarianship and Information Science, 51(3), 746-762. doi: 10.1177/0961000617728111
Darvish, H., Moogali, A., Mousavi, M. & Panahi, B. (2014). Explanation of human resource competencies in Iranian national petroleum company. Transformational Management Journal, 6(11), 92-111. [In Persian].
Esmailzadeh, M., Bahrami, M., & Soleymani, M. R. (2020). Competences of academic librarians in providing health research services: A qualitative study. Journal of Education and Health Promotion, 9. doi: 10.4103/jehp.jehp_254_20
Fattahpour Marandi, M., Kashef, S. M., Seyed Ameri, M., & Shajie, R. (2017). Codification of Sports Administrators Job Competency Model (Case Study: Administrative Director of Youth and Sports Provinces). Sport Management Studies, 9(42), 163-184. doi: 10.22089/smrj.2017.2595.1525. [In Persian].
Gadd, E., & Rowlands, I. (2018). How can bibliometric and altmetric suppliers improve? Messages from the end-user community. Insights, 31. doi:10.1629/uksg.437
González-Alcaide, G., & Poveda-Pastor, I. (2018). Emerging roles in Library and Information Science: consolidation in the scientific literature and appropriation by professionals of the discipline. Scientometrics, 116(1), 319-337. doi:10.1007/s11192-018-2766-y
Gumpenberger, C., Wieland, M., & Gorraiz, J. (2012). Bibliometric practices and activities at the University of Vienna. Library management. doi: 10.1108/01435121211217199
Gutsche, B., & Hough, B. (Eds.). (2014). Competency index for the library field. OCLC Online Computer Library Center. http://www.webjunction.org/documents/webjunction/Competency-Index-for-the-Library-Field.html (accessed 11 October 2020).
Haddow, G., & Mamtora, J. (2017). Research support in Australian academic libraries: services, resources, and relationships. New Review of Academic Librarianship, 23(2-3), 89-109. doi:10.1080/13614533.2017.1318765
Haitun, S. D. (1980). Scientometric investigations in the USSR. Scientometrics, 2(1), 65-84. doi: 10.1007/bf02016600
Hajkarimi, A., Rezaeian, A., Hadizadeh, A. & Bonyadi Naeini, A. (2011). Designing a competency model for human resources managers in the public sector in Iran. Public Administration Perspective, 2(4), 23-43. [In Persian].
Hammarfelt, B., Nelhans, G., Eklund, P., & Åström, F. (2016). The heterogeneous landscape of bibliometric indicators: Evaluating models for allocating resources at Swedish universities. Research Evaluation, 25(3), 292-305. doi:10.1093/reseval/rvv040
Howie, J., & Kara, H. (2019). Research Support in New Zealand University Libraries. New Review of Academic Librarianship, 1-30. doi:10.1080/13614533.2019.1700535
Iman, M. & Noushadi, M. (2011). Qualitative content analysis. Pazhuhesh, 3(2), 15-44. [In Persian].
Mirsepasci, N. & Gholamzadeh, D. (2009). Competency modeling for public sector managers (middle managers of industrial section). Journal Of Management Futures Research, 20(83), 1-16. [In Persian].
Momeni Rad, A., Aliabadi, K, fardanesh, H. & mozayani, N. (2013). Qualitative content analysis in research tradition: nature, stages and validity of the results. Quarterly of Educational Measurement, 4(14), 187-222. [In Persian].
Nalimov, V. V., & Mul’chenko, Z. M. (1969). Naukometriya, izuchenie razvitiya nauki kak informatsionnogo protsessa.[naukometriya the study of the development of science as an information process]. Wydawnictwo “Nauka”, Moskwa.
Nazim, M., & Mukherjee, B. (2013). Knowledge management competencies required among library and information science professionals. Library review. Vol. 62(6/7), 375-387. doi: 10.1108/LR-02-2013-0025
Noroozi Chakoli, A. (2011). Introduction to Scientometrics (Foundations, Concepts, Relations & Origins). Tehran: SAMT. [In Persian].
Noroozi Chakoli, A. (2019). Note from the Editor-in-Chief: A thought-provoking semi-perspective on the research, educational, and professional backgrounds of the scientometrics discipline at the universities of the world. Scientometrics Research Journal, 5(9), 1-3. doi: 10.22070/rsci.2019.1031. [In Persian].
Petersohn, S. (2016). Professional competencies and jurisdictional claims in evaluative bibliometrics: The educational mandate of academic librarians. Education for Information, 32(2), 165-193. doi: 10.3233/EFI-150972
Shirazi A, Azhdari G. (2014). A Model for Knowledge Worker Competencies Design and Assessment: Case Study of Jobs. Organizational Resources Management Researches, 4 (2) :66-81. [In Persian].
Tripathi, K., & Agrawal, M. (2014). Competency based management in organizational. Global Journal of Finance and Management, 6(4), 349-356
Van Raan, A. (1997). Scientometrics: State-of-the-art. Scientometrics, 38(1), 205-218. doi: 10.1007/bf02461131
Vinkler, P (2010). The evaluation of the research by scientometrics indicators. Oxford: Chandos Publishing.
Weinland, J. T., Gregory, A. M., & Petrick, J. A. (2016). Cultivating the aptitudes of vacation ownership management: A competency domain cluster analysis. International Journal of Hospitality Management, 55, 88–95. doi:10.1016/j.ijhm.2016.02.006
Zhao, D., & Strotmann, A. (2008). Information science during the first decade of the web: An enriched author cocitation analysis. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 59(6), 916-937. doi: 10.1002/asi.20799
Zhao, D., & Strotmann, A. (2014). The knowledge base and research front of information science 2006–2010: An author cocitation and bibliographic coupling analysis. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(5), 995-1006. doi: 10.1002/asi.23027