حسابی، س.، ستوده، ه.، و یوسفی، ز. (۱۴۰۱). همبستگی بین رتبهبندی دانشگاهها به دو روش کتابسنجی محض و داوری غنیشده با کتابسنجی: نمونه مورد مطالعه نظام تعالی پژوهش انگلیس و نظامهای رتبهبندی معتبر جهانی.
پژوهشنامه علمسنجی، 8 (2)، پیاپی 16، (پاییز و زمستان)، 75-98
https://doi.org/
10.22070/RSCI.2020.5836.1437
حقدوست، ع.ا.، صادقیراد، ب.، دهقانی، م.ر.، اسلامینژاد، ط.، شفیعان، ه.، علیزاده، م.، و ارشادسرابی، ر. (1392). راهبردهای توسعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای حضور فعال در عرصه بینالملل. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 10 (2)، 1-10. https://elmnet.ir/doc/809506-57153
گلینیمقدم، گ.، و طاهری، س، م. (1397). جایگاه دانشگاههای ایران در نظامهای رتبهبندی بینالمللی منتخب دانشگاهها با تأکید بر دانشگاه علامه طباطبایی.
فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 5 (14)، 1-31. https://doi.org/10.22054/jks.2018.35427.1196
مرادیان، م.، عرفانمنش، م.ا.، و اصنافی، ا، ر. (1397) جایگاه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ده نظام رتبهبندی دانشگاهی جهان. نخستین همایش بینالمللی و دوزادهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. تهران.
مشتاق، م.، ستوده، ه.، یقطین، م.، و جوکار، ط. (1400). همبستگی نتایج سامانههای رتبهبندی نمایه نیچر، لایدن با تایمز و کیو - اس.
پژوهشنامه علمسنجی، 7 (2)، 157-172. https://doi.org/
10.22070/rsci.2020.5488.1384
Altakhaineh, A. R. M., & Zibin, A. (2021). A new perspective on university ranking methods worldwide and in the Arab region: facts and suggestions.
Quality in Higher Education, 27(3), 282-305.
https://doi.org/10.1080/13538322.2021.1937819
Basu, A., Banshal, S. K., Singhal, K., & Singh, V. K. (2016). Designing a Composite Index for research performance evaluation at the national or regional level: ranking Central Universities in India. Scientometrics
, 107(3), 1171-1193.
https://doi.org/10.1007/s11192-016-1935-0
Benito, M., Gil, P., & Romera, R. (2020). Evaluating the influence of country characteristics on the Higher Education System Rankings’ progress
. Journal of Informetrics,
14(3), 101051.
https://doi.org10.1016/j.joi.2020.101051
Galyani Moghaddam, G., & Taheri, S.M. (2018). Positioning of Iranian Universities in the International University Rankings Systems with emphasis on Allameh Tabatab’i University,
Journal of Knowledge Retrieval and Semantic Systems,
5(14), 1-31.
https://jks.atu.ac.ir/article_9180.html?lang=en [In Persian].
Haghdoost, A.A., Sadeghirad, B., Dehghani, M.R., Eslaminejad, T., Shafian, H., Alizadeh Mizani, M., & Ershad Sarabi, R. (2013). Strategies in Development of Iranian Medical Sciences Universities for Dynamic Presence in the International Arena,
Strides in Development of Medical Education,
10(2), 1.
https://sdme.kmu.ac.ir/article_90259.html [In Persian].
Hesabi, S., Sotudeh, H., & Yousefi, Z. (2022). A Correlation Study of Bibliometric-Based and Informed-Peer-Review University Rankings: The Case of UK Research Excellence Framework (REF) and the World's Prestigious University Ranking Systems.
Scientometrics Research Journal,
8, (Issue 2), (Autumn & Winter), 75-98.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5836.1437 [In Persian].
Jahandideh , A., Abbasi, H., Nasl saraji, G., Idani, E., Riahi Poor, Z., & Abbasi, Z. (2019). Comparative study of the status of Iran’s medical universities according to Times Higher Education World University Rankings 2018 & 2019,
Teb va Tazkiyeh,
27(4), 296-310.
https://www.tebvatazkiye.ir/article_83477.html [In Persian].
Marginson, S. (2016). Global university ranking and performance improvement. What kind of international academic relations are created by rankings. [Proceedings of the IREG-8 Conference, University rankings and international academic relations–A bridging tool or a hindrance].
Moradian, M., Erfanmanesh, M., & Asnafi, A. (2018). The position of the Iranian medical universities in the world's top ten university ranking systems. [The first international conference and the 12th conference on quality evaluation in academic systems], Tehran: Alzahra University, 63-150. [In Persian].
Moshtagh, M., & Sotudeh, H. (2021). Correlation between universities’ Altmetric Attention Scores and their performance scores in Nature Index, Leiden, Times Higher Education and Quacquarelli Symonds ranking systems.
Journal of Information Science, 1-14.
https://doi.org/10.1177/01655515211030868
Moshtagh, M., Sotudeh, H., Yaghtin, M., & Jowkar, T. (2021). The Correlation of Nature and Leiden Index Ranking Systems with Times and QS.
Scientometrics Research Journal,
7, Issue 2, )Autumn & Winter), 157-172.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5488.1384 [In Persian].
Nourmohammadi, H., & Safari, F. (2013). Introduction the global rankings of universities and review criteria of this system. Science and Technology Policy Letters, 03(2), 71-86.
https://stpl.ristip.sharif.ir/article_1181.html [In Persian].
Polyakov, M., Bilozubenko, V., Korneyev, M., & Nebaba, N. (2021). Analysis of key university leadership factors based on their international rankings (QS World University Rankings and Times Higher Education).
Problems and Perspectives in Management,
18(4), 142.
http://dx.doi.org/10.21511/ppm.18(4).2020.13
Rybiński, K., & Wodecki, A. (2022). Are university ranking and popularity related? An analysis of 500 universities in Google Trends and the QS ranking in 2012-2020
. Journal of Marketing for Higher Education, 1-18.
https://doi.org/10.1080/08841241.2022.2049952
Safón, V. (2019). Inter-ranking reputational effects: an analysis of the Academic Ranking of World Universities (ARWU) and the Times Higher Education World University Rankings (THE) reputational relationship.
Scientometrics,
121(2), 897-915.
https://doi.org/10.1007/s11192-019-03214-9
Van Raan, A. F. (2005). Challenges in ranking of universities. [First International Conference on World Class Universities], June, Shanghai.