انصاری، م. م. (1393). الگوی پرورش و گزینش نخبگان سیاسی [پایاننامه دکتری منتشر نشدهّ]. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
بقائی، م.، و اسمعیلتبار، م. (1399). شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر حفظ نخبگان سازمانی در نهادهای انقلابی به روش DM-BWM، ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد سالم در بانک، بورس و بیمه، تهران. https://civilica.com/doc/1122019
بنیاد ملی نخبگان. (1390الف).
جشنواره دکتر کاظمی آشتیانی (حمایت از فعالیتهای پژوهشی استادیاران جوان).
https://bmn.ir
تیرگر، ه.، و باقری، م. (۱۳۹۴). نخبهپروری و نخبهگزینی در سازمان.
اولین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری، بصورت الکترونیکی، موسسه پژوهشی البرز.
https://civilica.com/doc/502718/
رضایی، م.، و نوروزی چاکلی، ع. (1394). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی دانشگاههای ایران.
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49(2)، 213-237. https://doi.org/10.22059/jlib.2015.56984
زمانیفرد، ز.، دارایی، م.، و فرحبخش، س. (1400). شناسایی و اعتباریابی مولفههای مدل مدیریت استعداد آموزگاران. دوماهنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 12(1)، 117-131. https://doi.org/10.30495/jedu.2021.23126.4682
شریفی، ا. ح. (1393). مبانی علوم انسانی اسلامی. تهران: آفتاب توسعه.
طالبزاده شوشتری، ل.، و خادمیاشکذری، م. (1397). مدیریت بهینۀ منابع انسانی نخبه با بررسی نیازها، موانع و مشکلات و راهکارهای پیشنهادی از دیدگاه خود آنها.
پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10(3)، 215-237.
https://hrmj.ihu.ac.ir/article_32683.html
طهماسبی، ر.، قلیپور، آ.، و جواهریزاده، ا. (1391). مدیریت استعدادها: شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی .
پژوهشهای مدیریت عمومی. 5(17)، 5-26.
https://jmr.usb.ac.ir/article_678.html
عصاره، ف.، عفیفیان، ف.، و نورمحمدی، ح. (1398). طراحی مدل مفهومی و عملیاتی ارزیابی و رتبه بندی علمی گروه های آموزشی حوزه علوم انسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران.
پژوهشنامه علمسنجی. 5 (1).23-46.
https://doi.org/10.22070/rsci.2019.4192.1273
فیاض، ا.، و نوروزی چگینی، ب. (۱۳۹۰). نقش نخبگان در ارتقاء آموزشی کشور.
اولین همایش ملی آموزش درایران 1404، تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت.
https://civilica.com/doc/133066/
میرزامحمدی، م.، فرمهینی فراهانی، م.، یوزباشی، ع.، و زرین، ل. (1392). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی،
فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 4(3)، 563-584.
https://www.sid.ir/paper/236902/fa
نوروزی چاکلی، ع. (1390).
آشنایی با علمسنجی: مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهیها، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات.
https://samt.ac.ir/fa/book/99
Ansari, M. M. (2015). A Model for Educationg and Recruitment of Political Elites in Islamic Republic of Iran [Unpublished PhD Dissertation]. Tehran: Allameh Tabatabaei University. [In Persian].
Bahrami, A., Yadegarzadeh, G., & Paran, K. (2007). Policy-Making and Factors Affecting Internal Evaluation of Departments: A System Dynamics Approach.
Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 13(2), 49-77.
https://journal.irphe.ac.ir/article_702592.html?lang=en [In Persian].
Beqaei, M., & Ismail Tabar, M. (2020). Identifying and prioritizing effective factors on maintaining organizational elites in revolutionary institutions using the DM-BWM method. [The 6th national conference of applied research in management, accounting and healthy economy in banking, stock exchange and insurance], Tehran. https://civilica.com/doc/1122019 [In Persian].
Bornmann, L., & Williams, R. (2017). Can the journal impact factor be used as a criterion for the selection of junior researchers? A large-scale empirical study based on ResearcherID data.
Journal of Informetrics,
11(3), 788-799.
https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.06.001
Chan, H. F., Gleeson, L., & Torgler, B. (2014). Awards Before and After the Nobel Prize: A Matthew Effect and/or a Ticket to One’s Own Funeral?
Research Evaluation,
23(3), 210–220.
https://doi.org/10.1093/reseval/rvu011
Fayaz, I., & Norouzi Chegini, B. (2011).
The role of elites in the educational improvement of the country. [The first national conference on education in Iran 1404
], Tehran: Science, Technology and Industry Policy Institute.
https://civilica.com/doc/133066/ [In Persian].
Golshahi, B., Rastegar, A. A., Feiz, D., & Zarei, A. (2018). The Architecture of Talent Identifying Process at National Elite Foundation: CM and SSM Hybrid Algorithm.
Industrial Management Journal, 10 (3), 387-406.
https://doi.org/10.22059/imj.2018.262586.1007469 [In Persian].
Haji Zeinolabedini, M., Osareh, F., Heydari, G., Zare Farashbandi, F., & Hari, A. (2009). From bibliometrics to web metrics: an analysis of basics, perspectives, rules and indicators.
Libraian affiliated with Farzaneh Librarian information Service Company.
https://www.gisoom.com/book/1634889/.
[In Persian].
Haunschild, R., & Bornmann, L. (2023). Identification of potential young talented individuals in the natural and life sciences: a bibliometric approach.
Journal of Informetrics,
17(3), 101394.
https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4187591
Iran National Elites Foundation. (2010A).
Dr. Kazemi Ashtiani Award (supporting the research activities of young professors).
https://bmn.ir [In Persian].
................................... (2021).
Academic award to support the scientific and cultural activities of Iran's academically gifted students (Shahid Vazaai Project).
https://bmn.ir/طرح-شهید-وزوایی [In Persian].
Marques, J. P., Caraça, J. M., & Diz, H. (2009). How can university–industry–government interactions change the innovation scenario in Portugal? The case of the University of Coimbra.
Technovation,
26(4), 534-542.
http://dx.doi.org/10.1016/j.technovation.2005.04.005
Mirzamohammadi, M., Farmahini Farahanim, M., Yuzbashi, A., & Zarrin, L. (2014). Identification and Validation of Indicators of a Good Teacher in Iranian Islamic University.
Irainian Journal of Culture in The Islamic University, 3(4), 563-584.
https://www.sid.ir/paper/236902/fa [In Persian].
Noroozi Chakoli, A. (2011).
Introduction to Scientometrics (Foundations, Concepts, Relations & Origins). Tehran: SAMT, Shahed University.
https://samt.ac.ir/fa/book/99 [In Persian].
Osareh, F., Afifian, F., & Nourmohammadi, H. (2019). Designing a Conceptual and Operational Model for Scientific Evaluation and Ranking the of Educational Departments of Humanities in Universities and Institutes of Higher Education in Iran.
Scientometrics Research Journal, 5(9), 23-46.
https://doi.org/10.22070/rsci.2019.4192.1273 [In Persian].
Rezaei, M., & Noroozi Chakoli, A. (2015). The Identification and Accreditation of the Research Productivity Evaluation Indicators of Iran universities.
Academic Librarianship and Information Research,
49 (2), 213-237. https://doi.org/
10.22059/jlib.2015.56984 [In Persian].
Romiani, U., Abili, K., Pourkaremi, J., & Farahbakhsh, S. (2021). Designing a talent-based model for recruiting faculty members at Iranian regional comprehensive universities.
International Journal of Educational Management.
35(3), 668-683.
https://doi.org/10.1108/IJEM-03-2020-0129
Sharifi, A. H. (2013). Fundamentals of Islamic Humanities. Tehran: Aftab Toseh Publications. 7th edition. [In Persian].
Sparrow, P. R., & Makram, H. (2015). What is the value of talent management, Building value-driven processes within a talent management architecture.
Human Resource Management Review,
25(3), 249-263.
https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2015.04.002
Sweem, S. (2009). Talent Management: The strategic partnership of human resources and organization development. In T. F. Yaeger & P. F. Sorensen (Eds.),
Strategic organization development: Managing change for success, pp. 143–164. Information Age Publishing, Inc.
https://psycnet.apa.org/record/2009-18174-009
Tahmasabi, R., Golipour, A., & Javaherizadeh E. (2012). Talent Management: Explain, Identify and the Rank Influencing Factors on Recruitment and Retention of Academic talent.
Public Management Researches,
5(17), 5-26.
https://jmr.usb.ac.ir/article_678.html [In Persian].
Talebzade Shoshtari, L., & Khademi Ashkezari, M. (2018). Optimizing Human Resource Management through the Identification of their Requirements, Barriers, and Problems: Solutions Presented by the Elites Themselves.
Journal of Research in Human Resources Management, 10 (3), 215-237.
https://hrmj.ihu.ac.ir/article_32683.html [In Persian].
Tirgar, H., & Bagheri, M. (2015). Elitism and elite selection in the organization,
the first international conference of industrial engineering, management and accounting, in electronic form, Alborz Research Institute.
https://civilica.com/doc/502718/ [In Persian].
Verhaegen, P. (2005). Academic talent: Quo vadis? Recruitment and retention of faculty in European business schools.
Journal of Management Development. 24(9), 807-818.
https://doi.org/10.1108/02621710510621312
Zamanifard, Z., daraei, M., & farahbakhsh, S. (2021). Identifying and Validating the Components of Teachers' Talent Management Model. Journal of New Approaches in Educational Administration, 12(1), 117-131. https://doi.org/10.30495/jedu.2021.23126.4682 [In Persian].
Zuckerman, H. (1992). The proliferation of prizes: Nobel complements and Nobel surrogates in the reward system of science.
Theor Med Bioeth, 13(2), 217–231.
https://doi.org/10.1007/BF02163629