آتشپور، حمید، کاظمی، احسان. (1390). مهارتهای شهروندی. تهران: ابوعطا. 248 ص.
ایرانمنش، مهناز، عزیزی، مجتبی، توکلیزاده راوری، محمد. (1400). مطالعهای مبتنی بر تحلیل واژگانی در ادبیات حوزه مدیریت پروژه در طول زمان. پژوهشنامه علمسنجی. 7 (1)، 182-158. doi: 10.22070/rsci.2020.4922.1335
باقری، خسرو. (1377). مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی (نقد تطبیقی علم اخلاق و روانشناسی معاصر). تهران: سازمان تبلیغات اسلامی. 302 ص.
تقیپور ظهیر، علی. (1388). مبانی و اصول آموزش و پرورش. تهران: آگاه. 270 ص.
حسنی، محمد، وجدانی، فاطمه. (1396). تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر تربیت اخلاقی. تربیت اسلامی، 12 (25)، 29-54. doi: 10.30471/edu.2017.1344.
رستمی، مصطفی، سهیلی، فرامرز، خاصه، علیاکبر. (1399). ساختار دانش در پروانههای ثبت اختراع حوزه کشف دانش: مصورسازی با استفاده از تحلیل همرخدادیواژگان. پژوهشنامه علمسنجی، 6 (2)، 40-60. . doi: 10.22070/rsci.2019.3841.1240
رهنما، علیاکبر. (1388). درآمدی بر تربیت اخلاقی: مبانی فلسفی، روانشناختی، رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی. تهران: آییژ. 74 ص.
خلیفه، عبداللطیف محمد. (1378). بررسی روانشناختی تحول ارزشها، ترجمه حسین سیدی. مشهد: شرکت به نشر. 299 ص.
عباسی، ذکیا، ملکی، حسن، بهشتی، سعید. (1398). طراحی الگوی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای آموزههای اخلاقی قرآن کریم از دیدگاه تفسیر المیزان بر اساس روش داده بنیاد. اندیشههای نوین تربیتی. 2 (15). 123-99. doi: 10.22051/jontoe.2019.14606.1730
فتحی واجارگاه، کورش، واحد چوکده، سکینه. (1388). آموزش شهروندی در مدارس. تهران: آییژ. 198 ص.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1389). تربیت شهروندی: تاریخچه، رویکردها، اهداف، اصول، ضرورت، ابعاد، گستره، مطالعات تطبیقی، برنامه درسی. تهران: آییژ. 313 ص.
فرهنگی، سهیلا، خاصه، علیاکبر، ابراهیمی دینانی، آرزو. (1397). ترسیم ساختار دانش در پژوهشهای عرفانی: تحلیل همواژگانی.
فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی، 14(51)، 207-239.
https://jmmlq.stb.iau.ir/article_542544.html
ملکی، حسن، عباسی، ذکیا. (1397). برنامه درسی تربیت اخلاقی در آموزش عالی: بر مبنای آموزههای اخلاقی قرآن کریم بر اساس تفسیرالمیزان. تهران: آوای نور. 160 ص.
همتی، فاطمه، طالقانی، نرگس. (1386). کارل رانسوم راجرز: خود هسته نظری شخصیت. تهران: نشر دانژه. 214 ص.
هونتان، سور. (1386). چالشهای شهروندی: تعلق گروهی و هویت فرهنگی در عصر جهانی، ترجمه حسین حسنی. تهران: مرکز مطالعات جهانیشدن. 50 ص.
Abbasi, Z., malaki, H., & Beheshti, S. (2019). Designing a model of moral education in higher education based on The basis moral teachings of the Holy Quran and the perspective of َAlmizanInterpretation based on the Grounded Theory. The Journal of New Thoughts on Education, 15(2), 99-122. doi: 10.22051/jontoe.2019.14606.1730. [In Persian].
Althof, W & Berkowitz, M.W. (2006). Moral education and character education: their relationship and roles in citizenship education. Journal of Moral Education, 35:4,495-518, DOI: 10.1080/03057240601012204
Atashpur, H & Kazemi, E. (2011). Citizenship skills. Tehran: about press. 248 p. [In Persian].
Bagheri, KH. (1998). The basics of moral education methods (comparative criticism of contemporary ethics and psychology). Tehran: Islamic propaganda organization press. 302 p. [In Persian].
Bleazby, J. (2019). Fostering moral understanding, moral inquiry & moral habits through philosophy in schools: a Deweyian analysis of Australia’s Ethical Understanding curriculum. Journal of Curriculum Studies. doi.org/10.1080/00220272.2019.1650116
Callon, M., Courtial, J. P., & Laville, F. (1991). Co-word Analysis as a Tool for Describing the Network of Interactions Between Basic and Technological Research: The Case of Polymer Chemistry
. Scientometrics, 22(1), 155-205. https://doi.org/10.1007/BF02019280
Chan, C. W. (2019). Moral education in Hong Kong kindergartens: An analysis of the preschool curriculum guides. Global Studies of Childhood, 10(2), 156–169. https://doi.org/10.1177/2043610619885385
Dempster, M. (2020). An exploration of character education as a tool of ‘moral repair’ in the developing world. Journal of Religious Education, 68, 249–265. https://doi.org/10.1007/s40839-020-00107-5
Farhangi, S., Khāsseh, A. A., & Ebrāhimi Dināni, A. (2018). Mapping Knowledge Structure in Mystical Researches: A Co-Word Analysis.
journal of mytho-mystic literature,
14(51), 207-239.
https://jmmlq.stb.iau.ir/article_542544.html. [In Persian].
Farmahini Farahani, M. (2010). Citizenship education: history, approaches, goals, principles, necessity, dimensions, scope, comparative studies, curriculum. 313 p. Tehran: Aizh press. [In Persian].
Fathi Vajargah, K & Vahed Choukdeh, S. (2009). Citizenship education in schools. 198 p. Tehran: Aizh press. [In Persian].
Hasani, M., vojdani, F. (2017). A Qualitative Content Analysis of the Books on Social Studies in Primary Schools from the Moral Educational Viewpoint. Journal of Islamic Education, 12(25), 29-54. doi: 10.30471/edu.2017.1344. [In Persian].
Hemati, F. & Taleghani, N. (2007). Carl Ransom Rogers: The core of personality theory. 214 p. Tehran: Danje press. [In Persian].
Hontan, S. (2007). Challenging citizenship: group membership and cultural identity in a global age. Translated by Hosein Hasani. 50 p. Tehran: Globalization Studies Center. [In Persian].
Hu, C.P., Hu, J.M., Deng, S.L., & Liu, Y. (2013). A co-word analysis of library and information science in china. Scientometrics, 97(2), 369-382. Retrieved 2018. From doi:10.1007/s11192-013-1076-7.
Iranmanesh, M., Azizi, M., & Tavakolizade Ravari, M. (2021). A Word-Analysis Study on Literature of Project Management in Span of Time. Scientometrics Research Journal, 7(13), 159-182. doi: 10.22070/rsci.2020.4922.1335. [In Persian].
JAMIESON, L. (2020). The Case of M and D in Context: Iris Murdoch, Stanley Cavell, and Moral Teaching and Learning.
Journal of Philosophy of Education, 54(2), 425-448.
https://doi.org/10.1111/1467-9752.12416
Joseph An, C. (2019). Participation, not paternalism: Moral education, normative competence and the child’s entry into the moral community, Educational Philosophy and Theory. Educational Philosophy and Theory, 52(2), 192-205. https://doi.org/10.1080/00131857.2019.1619547.
Julia, J., Supriatna, E., Isrokatun, I., Aisyah, I., Hakim, A., & Aminat Odebode, A. (2020a). Moral Education (2010-2019): A Bibliometric Study (Part 2). Universal Journal of Educational Research, 8(7), 2954-2968. DOI: 10.13189/ujer.2020.080724.
Julia, J., Supriatna, E., Isrokatun, I., Aisyah, I., Nuryani, R., & Aminat Odebode, A. (2020b). Moral Education (2010-2019): A Bibliometric Study (Part 1). Universal Journal of Educational Research, 8(7), 2954-2968. DOI: 10.13189/ujer.2020.080724.
Khalifeh, A. M. (1999). Psychological investigation of the evolution of values. Translated by Hosein Seidi. Mashhad: behnashr pub. 299 p. [In Persian].
Khasseh, A. A., Sadeqi, S., Ezzati, I., & Ghaffari, S. (2017). A Study on Quranic Studies Position in Universal Science Production by Science Measurement Techniques.
Quarterly Sabzevaran Fadak,
7(28), 47-69.
https://qsf.jiroft.iau.ir/article_653425.html. [In Persian].
Koç, M. H. & Fidan, T. (2020). The Institutionalization of Ethics in Schools: A Qualitative Research on Teachers. Participatory Educational Research, 7 (2), 80-101. DOI: 10.17275/per.20.21.7.2.
Lo, J.H.Y., Fu, G., Lee, K. & Cameron, C.A. (2020). Development of moral reasoning in situational and cultural contexts. Journal of Moral Education, 49(2), 177-193. https://doi.org/10.1080/03057240.2018.1563881
Maleki, H. & Abbasi, Z. (2018). The curriculum of moral education in higher education: based on the moral teachings of the Holy Quran based on Tafsir al-Mizan. 160 p. Tehran: avayenoor. [In Persian].
Malekipour, A., Hakimzadeh, R. & Moamamar Hour, J. (2014). Evaluation factors affecting the establishment and strengthening of moral values (case study: secondary school teachers in DEHLORAN).
Akhlagh Religious Extension Quarterly,
10(37), 82-107.
http://akhlagh.morsalat.ir/article_21422.html. [In Persian].
Murti, D. K., Gunarhadi, & Winarno. (2020). Development of educational comic with local wisdom to foster morality of elementary school students: a need analysis. International Journal of Educational Methodology, 6(2), 337-343. https://doi.org/10.12973/ijem.6.2.337
Nguyen, D. (2019). Mapping knowledge domains of non-biomedical modalities: A large-scale co-word analysis of literature 1987–2017. Social Science & Medicine, 233, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2019.05.044
Rahnema, A. (2009). An introduction to moral education: philosophical, psychological foundations, approaches and methods of moral education. Tehran: Aizh press. 74 p. [In Persian].
Rostami, M., soheili, F., & Khasseh, A. (2020). Knowledge Structure in Knowledge Discovery Patents: Visualization based on Co-word Analysis. Scientometrics Research Journal, 6(12), 41-60. doi: 10.22070/rsci.2019.3841.1240. [In Persian].
Sohaili, F., Shaban, A. &, Khase, A. (2016). Intellectual Structure of Knowledge in Information Behavior: A Co-Word Analysis. Human Information Interaction, 2(4).
http://hii.khu.ac.ir/article-1-2446-fa.htm. [In Persian].
Taghipoor-Zahir, A. (2009) Basics and principles of education. Tehran: agah press. 270 p. [In Persian].
Ugwuozor, F.O., & Otu, M.S. (2020). Effect of exposure to business ethics courses on students’ perceptions of the linkage between ethics education and corporate social responsibility. Journal of Education for Business. https://doi.org/10.1080/08832323.2019.1646698.