اکبری، ز.، سلیمانپور، س.، و صدقی، ش. (1401). شناسایی اولویتهای پژوهشی رشته کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی و دانشجویان دکتری تخصصی.
اطلاعرسانی پزشکی نوین، ۸(۴)، 361-350.
http://dx.doi.org/10.32598/JMIS.8.4.4 / https://jmis.hums.ac.ir/article-1-
389-fa.pdf
جنوی، الف.، و عبدی، س. (1400). تحلیل علمسنجی تولیدات علمی حوزه سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی.
علم سنجی کاسپین، ۸(۱)، 21-10. https://doi.org/
10.22088/cjs.8.1.10
درودی، ف.، و سلیمانینژاد، ع. (1390). ارتباط تصویری و پردازش دیداری اطلاعات: آشنایی با مبانی نظری حوزه مصورسازی.
مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 22(2)، 6-23.
http://46.209.25.211/article_157.html
سهرابی، م. ر.، طهمورسزاده، ش.، محمدی، ف.، و کلاهی، ع. (1393). تعیین اولویتهای پژوهشی مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1389.
مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، 1(1)، 32-44. https://doi.org/
10.22037/ch.v1i1.7964
ظهوریان نادعلی، الف.، سلیمانی روزبهانی، ف.، و اجاقی، ح. (1402). نگاشت نقشه علمی تحقیقات هوش مصنوعی ایران مبتنی بر پایگاه استنادی اسکوپوس (سالهای 1978-2022).
پژوهشنامه علمسنجی، 9(1)، 469-506. https://doi.org/10.22070/rsci.2022.15866.1565
عصاره، ف. (1388). از کتابسنجی تا وبسنجی. تهران: چاپار.
فتاحی،
ر.، رجبعلیبگلو،
ر.، و
آخشیک، س. (1394).
گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاعرسانی در ایران: نگاهی به شکلگیری دستاوردها و چالشهای توسعه علم اطلاعات و دانششناسی. شیراز:
نامهی پارسی.
کرمعلی، م.، یعقوبی، م.، و پرنده، الف. (1400). ترسیم نقشه علمی مقالات مرتبط باسواد سلامت با استفاده از تحلیل هم رخدادی واژگانی در مدلاین.
آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، ۹(۳)، ۲۹۵-۲۸۰. https://doi.org/
10.52547/ijhehp.9.3.280
معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف.، مؤسسه ISC. (1401). گزارش پیشرفت عملکرد طرح نظام ایدهها و نیازها (نان). ویرایش دوم. شیراز: مرکز منطقهای اطلاع رسانی علوم و فناوری.
موسویزاده، م.، نوروزی چاکلی، ع.، و پورنقی، ر. (1399). تحلیل کیفی ابعاد و چارچوب معماری پایگاه سایول از نظر تحلیل، پردازش و مدیریت اطلاعات پژوهشها.
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 35(3)، 755-784. https://doi.org/10.35050/JIPM010.2020.038
موسویزاده، م.، نوروزی چاکلی، ع.، و پورنقی، ر. (1401). شناسایی مؤلفههای تحلیل اطلاعات در نظامهای بازیابی، براساس فنون مصورسازی اطلاعات در علمسنجی: مرور نظاممند.
پژوهشنامه علمسنجی، 8(1)، 191-216.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5321.1367
نگهبان، م. ب.، و رمضانی فر، ه (1396). مقایسه نقشه علمی ایران با نقشه جهانی علم جهت تعیین حوزههای بینرشتهای.
علم سنجی کاسپین، 4(۲)، 22-14. https://doi.org/
10.22088/cjs.4.2.14
نوروزی چاکلی، ع. (1390). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت (، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات.
Akbari, Z., Soleymanpour, S., & Sedghi, S. (2023). Research Priorities of Iranian Faculty Members and PhD Students in Medical Library and Information Science.
Journal of Modern Medical Information Science, 8 (4), 350-361.
https://doi.org/ 10.32598/JMIS.8.4.4 [In Persian].
Dork, M. (2012). Visualization for Search: Exploring Complex and Dynamic Information Spaces [Unpublished PhD Thesis]. University of Calgary, Department of Computer Science.
Doroodi, F., & Soleimani Nejad, A. (2011). Visual Communication and Visual Information Processing: An Introduction to the Theoretical Foundations of Visualization.
Librarianship and Information Organization Studies,
22(2), 6-23.
http://46.209.25.211/article_157.html [In Persian].
Ehsani, V., Azami, M., Najafi, S. M. B., & Soheili, F. (2017). The efficacy of Iran increasing researches in the country development.
Iranian Journal of Information Processing and Management,
33(1), 25-52.
https://doi.org/10.35050/JIPM010.2017.044 [In Persian].
Farshad, A.A., Mirkazemi, R., Taheri, F., Moridi, P., Ghaemi Mood, S., & Alamdar, M. (2017). Research priority in occupational health.
Iran occupational health,
14 (1), 123-133.
http://ioh.iums.ac.ir/article-1-1667-fa.html [In Persian].
Fattahi, R., Begloo, R., & Akhshik, S. (2014). An overview of the past, present, and future of library and information science in Iran: A look at the formation, achievements, and challenges of the development of information science. Shiraz: Nameh Parsi [In Persian].
Janavi, E., & Abdi, S. (2021). Scientometric analysis of scientific outputs in the field of media and information literacy.
Caspian Journal of Scientometrics,
8(1), 10-21. https://doi.org/
10.22088/cjs.8.1.10 [In Persian].
Karamali, M., Yaghoubi, M., & Parandeh, A. (2021). Scientific Mapping of Papers Related to Health Literacy Using Co، Word Analysis in Medline.
Iranian journal of Health Education and Health Promotion, 9(3), 280-295. https://doi.org/
10.52547/ijhehp.9.3.280 [In Persian].
Ma J., &, & Lund B. (2021). The evolution and shift of research topics and methods in library and information science.
Journal of the Association for Information Science and Technology, 72(8), 1059-74.
https://doi.org/10.1002/asi.24474
Mousavizadeh, M., Noroozi Chakoli, A., & Pournaghi, R. (2020). Qualitative Analysis of Architectural Dimensions and Framework of SciVal in Terms of Analyzing, Processing and Information Management of Research.
Iranian Journal of Information Processing and Management,
35(3), 755-784.
https://doi.org/10.35050/JIPM010.2020.038 [In Persian].
Mousavizadeh, M., Noroozi Chakoli, A., & Pournaghi, R. (2022). Identifying the Information Analysis Components in Retrieval Systems, Based on Information Visualization Techniques in Scientometrics: A Systematic Review.
Scientometrics Research Journal, 8(1), 191-216.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5321.1367 [In Persian].
Negahban, MB., & Ramezanifar H. (2017). A Comparative Study between the Scientific Map of Iran and Global Scientific Map to Identify the Interdisciplinary Fields.
Caspian Journal of Scientometrics,
4(2), 14-22. https://doi.org/
10.22088/cjs.4.2.14 [In Persian].
Noroozi Chakoli, A. (2011). Introduction to scientometrics (foundations, concepts, relationships origins). Tehran: SAMT. Institute for Research and Development in the Humanities, Shahed University. [In Persian].
Nourmohammadi, H., Keramatfar, M., Keramatfar, A., & Esparaein, F. (2014). Research in which Fields? Determining the Iranian Research Priorities Based on Their Effects on Economic Growth.
Caspian Journal of Scientometrics,
1(1), 48-53. https://doi.org/
10.22088/acadpub.BUMS.1.1.48 [In Persian].
Samouei, R., Tayebani, T., & Moslehi, M. (2013). Research needs of faculty members in Isfahan university of medical sciences.
Health Information Management,
9(7), 951-957.
https://him.mui.ac.ir/article_12185.html [In Persian].
Sohrabi, MR., Tahmoreszadeh, S., Mohammadi, F., & Kolahi, A. (2014). Research priority setting for social determinants of health research center of Shahid Beheshti University of Medical Sciences in 2013.
Community Health,
1(1), 32- 44. https://doi.org/
10.22037/ch.v1i1.7964 [In Persian].
Vice President of Technology and Innovation of the Ministry of Ataf, & ISC Institute. (2022). Progress report on the performance of the ideas and needs system plan (NAN). Second edition. Shiraz: Publications of the Regional Science and Technology Information Center. [In Persian].
Zavaraqi, R., & Hamdipour, A. (2023). Identifying the Scientific Capabilities and Competencies of the University of Tabriz Based on its Social, Cognitive, and Intellectual Capacities.
Scientometrics Research Journal,
9 (1), 43-74.
https://doi.org/10.22070/rsci.2020.5594.1405 [In Persian].
Zohoorian Nadali, I., Soleimani Roozbahani, F., & Ojaghi, H. (2023). Iranian Artificial Intelligence Research Map Based on Scopus Citation Database (1978-2022).
Scientometrics Research Journal,
9(1), 469-506.
https://doi.org/10.22070/rsci.2022.15866.1565 [In Persian].