الماسی، کبری. (1393). بررسی آثار تحریمهای خارجی بر ارتباطات علمی و فعالیتهای پژوهشی پژوهشگران مؤسسۀ تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. دانشگاه خوارزمی تهران.
بتولی، زهرا. (1392). قابلیتهای شبکۀ اجتماعی آکادمیا برای پژوهشگران. تاریخ بازدید: 29/09/1393 دسترسپذیر در:
https://www.researchgate.net/publication/256926823_Academia.edu_Features_for_Researchers
بتولی، زهرا. (1392). قابلیتهای شبکۀ اجتماعی ریسرچگیت برای پژوهشگران. گفتمان علم و فناوری. 1 (2)، 59-68.
بتولی، زهرا. (1392). عضویت در شبکههای اجتماعی راهی جهت افزایش تعداد استنادات. مجلۀ خبری آموزشی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، 12 (3)، 4.
جمالی مهموئی، حمیدرضا. (1388). وب 2 و دسترسی به اطلاعات. کتاب ماه کلیات اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی، 12 (9)، 10-13.
رسولی، محمدرضا و مرادی، مریم. (1391). میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانههای اجتماعی. مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 13 (19)، 113-141.
نیازمند، محمدرضا. (1392). بررسی تطبیقی میزان استفادۀ پژوهشگران کشورهای خاورمیانه از شبکههای اجتماعی علمی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. دانشگاه شیراز.
یعقوبی ملال، نیما، ریاحینیا، نصرت و کیان، مرجان. (1394). واکاوی نقش و کاربرد شبکههای اجتماعی برای دانشجویان. مجموعه مقالات همایش ملی شبکههای اجتماعی مجازی بستری برای آموزش و یادگیری. تهران، 22 اردیبهشت 1394، دانشگاه علامه طباطبائی.
Amichai-Hamburger, Yair & Vinitzky, Gideon. (2010). Social network use and personality. Computers in Human Behavior, 26, 1289-1295.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 13(2), 77-101.
Boyd, Danah M. & Ellison, Nicole B. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210-230.
Caelli, K. & Ray, L. & Mill, J. (2008). Clear as Mud: Toward greater clarity in generic qualitative research. International Journal of Qualitative Method, 2(2), 1-13.
Duke and Jordan Ltd. (2011). Social Networking Sites and their role in Scholarly Communications. Study for Centre for Research Communications, University of Nottingham.
Giglia, E. (2011). Academic social networks: It is time to change the way we do research. European journal of physical and rehabilitation medicine, 47, 345-349.
Kalb, Hendrik & Pirkkalainen, Henri & Pawlowski, Jan & Schoop, Eric. (2011). Social Networking Services as a Facilitator for Scientists’ Sharing Activities. ECIS 2011 Proceedings. Available at: http://aisel.aisnet.org/ecis2011/267
Kelly, B.; Delasalle, J. (2012). Can LinkedIn and Academia.edu Enhance Access to Open Repositories? In: OR2012: the 7th International Conference on Open Repositories, Edinburgh, Scotland. Available at: http://opus.bath.ac.uk/30227
Nandez, Gemma & Borrego, Angel. (2013). Use of Social Networks for Academic Purposes: A Case Study. The Electronic Library, 31(6), 781-791.
Nicholas, David & Rowlands, Ian. (2011). Social media use in the research workflow. Information Services & Use, 31, 61-83.
Ponte, Diego & Simon, Judith. (2011). Scholarly Communication 2.0: Exploring Researchers' Opinions on Web 2.0 for Scientific Knowledge Creation, Evaluation and Dissemination. Serial review, 37(3), 149-156.
Richter, Alexander & Koch, Michael. (2008). Functions of Social Networking Services. COOP '08: the 8th International Conference on the Design of Cooperative Systems. Bundeswehr University Munich.
Singh, KP & Singh Gill, Malkeet. (2011). Use of Social Networking Sites by the Research Scholars: A Study of Guru Nanak Dev University, Amritsar. Library Herald, 49(3), 229-241.
Thelwall, Mike & Kousha, Kayvan. (2013). Academia.edu: Social Network or Academic Network? Journal of the American Society for Information Science and Technology, 65(4), 721-731.
Thelwall, Mike & Kousha, Kayvan. (2014). ResearchGate: Desseminating, Communicating and Measurinig Scholars. Journal of the American Society for Information Science and Technology. Available at:
https://www.researchgate.net/publication/259583165_ResearchGate_Disseminating_ communicating_and_measuring_scholarship?ev=prf_pub