آذر، عادل و ترکاشوند، علیرضا (1385). ارزیابی عملکرد آموزشی و پژوهشی با استفاده از مدل تحلیل پوششی دادهها: گروههای آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه مدرس علوم انسانی، 10 (1)، 1-23.
اکبری، پیمان. 1389. نقش و اهمیت بهرهوری. اطلاعات سیاسی-اقتصادی (280-279): 178-195.
باقری، افسانه (1385). مفاهیم مبهم بهرهوری و عملکرد. تدبیر شماره 173.
دباغ، رحیم (1390). مقایسه بهرهوری پژوهشی با بهرهوری کل در دانشگاههای منتخب دولتی ایران. پژوهشهای اقتصادی ایران، 16 (47)، 75-104.
رضایی، مینا؛ نوروزی چاکلی، عبدالرضا. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی دانشگاههای ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. دوره 30، شماره 1، ص. 3-39.
علیبیگی، امیرحسین (1386). تحلیل بهرهوری پژوهشی اعضای هیئت علمی: مطالعه موردی دانشگاه رازی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 86، 125-154.
لطفی، محمدرضا (1389). اولویتبندی و تعیین مهمترین عوامل آموزشی مؤثر بر بهرهوری دانشگاهها به روش تصمیمگیری گروهی، مدیریت، 7 (20)، 49-61.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1389). بهرهوری پژوهشی: مفاهیم، ابعاد و عوامل مؤثر بر آن. جهت انتشار در فصلنامۀ رهیافت.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (۱۳۹۰). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
هآلس، فایانا؛ همفری، جان. بهبود بهرهوری و فواید آن. ترجمه هوردخت (نازنین) دانش؛ سهراب خلیلی شورینی. 1376.
Nurhudatiana, Arfika & Nurhudatiana, Arfika (2015). “Decision Tree Modeling for Predicting Research Productivity of University Faculty Members". ICODSE, 70-75.
Jacob, Brian & Lefgren, Lars (2007)."The Impact of research grant funding on scientific productivity". NBER Working Paper, 13519, 1- 67.
Sri Kantha, s. (1996)."Scientific productivity of Einstein, Freud and Landsteiner". Medical Hypotheses, 46, 467- 470.
Torres-Salinas, D., Moreno-Torres, J. G., Delgado-Lo pez-Co zar, E., and Herrera, F. (2011). "A methodology for Institution-Field ranking based on a bidimensional analysis: the IFQ2A index". Scientometrics. 88, 771-786.