احمدی جواد، فیضی، محسن و احمدی، معصومه، (1394). بررسی جایگاه و اهمیت دروس پایداری رشتة معماری در مقطع کارشناسی. هویت شهر، 26(10)، 85-99.
اسدنیا، ابوالفضل، و شعبانی، احمد، (1395). علم اطلاعات و دانششناسی به مثابه رشته یا میانرشته: مروری مجدد بر مسئله. کتابداری و اطلاعرسانی، 19(3)، 27-43.
اسدیان، آزاده، و نوروزی چاکلی، عبدالرضا، (1391). تحلیل جایگاه و همسویی منابع درسی برنامه کارشناسی ارشد رشته علمسنجی در نظام آموزش عالی ایران با اهداف و اولویتهای نقشه جامع علمی کشور. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 16(27)، 99-120.
بختیارینژاد، فیروز، و شیخان، ناهید، (۱۳۹۵). بازبینی برنامه درسی رشتههای مهندسی برای توسعه فناوری. رهیافت، 26(62)، ۱-۱۴.
تهوری، زهرا، .(1385) لزوم بازنگری در برنامههای آموزش کتابداری و اطلاعرسانی با توجه به نیازهای مهارتی جدید کتابداران. فصلنامه کتاب، ۱۷ (۱)، 143-162.
تیبور، براون، گلانزل، ولنگانگ، و شوبرت آندرتاس. (1388). شاخصهای علمسنجی، ارزیابی تطبیقی فعالیتهای انتشاراتی و تأثیرگذاری ارجاعات ۳۲ کشور. ترجمه محمد
اسماعیل ریاحی. رهیافت، ۸ .۷۰-۸۰.
جوکار، عبدالرسول، و حمدیپور، افشین، (1380). نیاز به تحول در برنامههای درسی کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی، کتابداری و اطلاعرسانی، 4(2). 9-25.
حیدری، غلامرضا، (1390). آموزش کتابداری و علم اطلاعات در ایران: موانع و راهکارها. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(2). 71-106.
دیانی، محمدحسین، (1379). برنامه آموزش دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی، پیشنهادهایی برای تحول. کتابدارى و اطلاعرسانى، 3(1). 1-20.
سرمد، زهره و همکاران. (1379). روشهای تحقیق در علوم رفتارى، تهران: آگاه. 1379. 132.
سن گوپتا، آی. ان، (1372). مروری بر کتابسنجی،
اطلاعسنجی، علمسنجی و کتابخانهسنجی. ترجمه مهردخت وزیرپور کشمیری گلزاری،
اطلاعرسانی، 10 (23). ۳۸-۵۸.
سن، بی. کی، (1379). نمادها و فرمولهایی برای چند مفهوم کتابسنجی. ترجمه محمود سالاری، کتابداری و اطلاعرسانی، 3، 1. 129-144.
شهبازی، رحیم و همکاران، (1394). تحلیل سرفصلهای برنامههای درسی کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانششناسی بر اساس فرصتهای شغلی نوظهور مبتنی بر فناوری اطلاعات در بازار کار جهانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 18 (2). 103-140.
صادقیانی، جمشید، کوشا، کیوان، فهیمنیا، فاطمه، (1390). تحلیل استنادی مواد خواندنی طرح درسهای پیوسته تحصیلات تکمیلی گروههای کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای امریکا: ارائه روشی نوین برای اثرگذاری پژوهشها بر آموزش. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، 28 (1). 129-147.
فتاحى، رحمتالله، ( .(1379 الگویى براى بازنگرى و تجدید ساختار آموزشهای کتابدارى و اطلاعرسانى در ایران با توجه به تحولات جدید در محیط اطلاعاتی. کتابدارى و اطلاعرسانی، 3(1)، 21-44.
فدایی عراقی، غلامرضا، (1389). کتابداری و اطلاعرسانی؛ رشته یا میانرشته؟. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 2 (2). 1-18.
کوکبی، مرتضی، (1376). نگاهی به دروس سازماندهی مواد. فصلنامه کتاب، 8 (3). 57-69.
محمدی، مهدی، و متقی دادگر، امیر، (۱۳۸۶). بررسی تطبیقی آزمون کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بین سالهای ۱۳۸۱- ۱۳۸۶. کتابداری، ۴۰ (۴۱)، ۱۵۵- ۱۷۷.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا، (1394). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات. 421.
Amunga B, Khayesi MK, (2012). Library and Information Science Education in Kenya, an overview of potential and challenges. Available at http://dx.doi.org/10.1108/03074800710722/80 accessed September 2014.
Bronestein, J, (2009). Current trends in library and information studies curricula. Libri, 59 (2):78-8. from:http://www.scopus.com/results/results.url?sort=pdf.
Edegbo WO, (2011). Curriculum development in library and information science education in Nigeria universities. Issues and prospects library philosophy and practice available at http//unlib.edu/lpp/accessed July 2014.
Giannakopoulos, G., Kyriaki – Manesi, D. and Zervos, S., (2012). Teaching Information as an Integrated Field: Assessing the Curriculum of the LIS Dept. Education for Information 29, 163 -183.
Na Lampun, R., et al., (1998). Curricula of Master Degree Library and Information Science Programs in Public Universities. Chiangmai: Chiang Mai University.
Nagata,H., et al., (2006). Body of Professional Knowledge Required for Academic Libraries in Japan, in Asia-Pacific Conference on Library & Information Education &Practice 2006, edited by C. Khoo, D. Singh & A.S.
Saladyanant, T, (2014). Library and Information Science Curriculum in Thai Universities Compared with IFLA Guidelines for Professional Library/Information Educational Programs. Social and Behavioral Sciences, 147, 120 – 125.
Surasiang M. & Tuamsuk, K, (2002), A Curriculum Analysis of the Master of Library and Information Science Programs in Thailand. Library and Information Science. KKU 20, 15-31.
Varalakshmi, R.S.V, (2006). Educating 21st Century: A survey of Indian LIS Professionals and LIS Professionals and Alumni. In A-LIEP 2006.