احسانی، وحید؛ اعظمی، موسی؛ نجفی، محمدباقر؛ سهیلی، فرامرز (1396). قابلیت اثرگذاری پژوهشهای علمی ایران بر اساس کیفیت بروندادهای آنها. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(3)، 63۱-۶۶۰.
اخوتی، مریم؛ بذرافشان، اعظم؛ زارع، مرتضی؛ عبداللهی، لیلا؛ بذرافشان، ملیحهسادات (1394). سهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تولیدات علمی پایگاه استنادی علوم. نشریه علمی پژوهشی گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 12(4)، 60۶-617.
پاکزاد، مهدی؛ مرادی، شیما؛ جنوی، المیرا (1397). پایش و ارزیابی بخشهای آموزش، پژوهش و فناوری کشور، طرح پژوهشی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
گلمغانیزاده اصل، صغری؛ امانی، مجتبی؛ محمدنیا، علیرضا (1394). تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بانک اطلاعاتیScopus . مدیریت اطلاعات سلامت، 12(6)، 748- 754.
دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (1397). آییننامه اجرایی نظام پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور. در قوانین، آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری. 165-210. تهران: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری.
رسولآبادی، مسعود؛ خضری، ادیب؛ حیدری، عطاءالله (1391) . وضعیت برونداد علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اساس شاخصهای علمسنجی تا پایان سال 2011 میلادی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 17(2)، ۱-۱۴.
ریاحی، عارف؛ صیامیان، حسن؛ زارع، امین؛ یمین فیروز، موسی (1393). ترسیم نقشۀ تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس طی سالهای 2013-1992. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 24(122)، 39۵-۴۰۰.
سلیمی، محمدحسین؛ منطقی، منوچهر (1378). نقش فناوری درونزا در توسعه همکاریهای دولت، دانشگاه و صنعت. مجله علمی پژوهشی شریف، 15(17)، 28-34.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. 1390. سند نقشۀ جامع علمی کشور.
قانع، محمدرضا؛ کیومرثی، سمیرا (1397). چهار دهه فعالیت علمی ایران از منظر مقالات همایشها، مقالات پراستناد و داغ و مقالات دسترسی آزاد با نگاهی به قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. ۱۳۹۷; ۳۴ (۱): ۲۷-۵۶
مجلس شورای اسلامی (1396). قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1396-1400). روزنامه رسمی، 20995.
محمدبیگی، ابوالفضل؛ محمدصالحی، نرگس؛ حضوری، محمد؛ ارسنگ جنگ، شهرام؛ خالقی، نرگس (1394). تحلیل استنادی مدارک علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با روشهای علمستا جولای 2014. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 9(1)، 6۶-74.
نامداریان، لیلا؛ کلانتری، نادیا؛ علیدوستی، سیروس (1396). ارزیابی علم، فناوری و نوآوری: مروری بر شاخصها و سازمانهای فعال این حوزه. تهران: پژوهشگاه علوم و فنون اطلاعات ایران، چاپار.
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1394). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها)، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات.
Gul, S., Nisa, N. T., Shah, T. A., Gupta, S., Jan, A., & Ahmad, S. (2015). Middle East: research productivity and performance across nations.
Scientometrics, 105(2), 1157–1166.
https://doi.org/10.1007/s11192-015-1722-3.
Moed, H. F. (2016). Iran’s scientific dominance and the emergence of South-East Asian countries as scientific collaborators in the Persian Gulf Region.
Scientometrics, 118(1), 305-314.
https://doi.org/10.1007/s11192-016-1946-x.
Sarwar, R., & Hassan, S.-U. (2015). A bibliometric assessment of scientific productivity and international collaboration of the Islamic World in science and technology (S&T) areas. Scientometrics, 105(2), 1059–1077.
https://doi.org/10.1007/s11192-015-1718-z.
Starovoytova, D. (2017). Research-Productivity at Engineering-School: Number of Publications per Faculty-Member. Journal of Education and Practice، 8(31).