ابوالقاسم مسلمان، ط.، آبیاتی، ع.، اعظم پور افشار، م.، و هوشمند، ا. (1402). ترسیم نقشه موضوعی کووید 19 در ایران: موردمطالعه شبکه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 10(34)، 31-57.
آزادی احمدآبادی، ق. (1400). استخراج و اولویتبندی راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 11(41)، 240-265.
اکبری، س. (۱۳۹۰).
بررسی رابطهی بین ریسک ادراکی و اعتماد مصرفکننده به تمایل بر خرید محصولات شرکتهای دانشبنیان (موردمطالعه شرکت نانو نصب پارس) ]پایاننامه کارشناسی ارشد منتشرنشده[. دانشگاه تهران.
https://ut.ac.ir/fa/thesis/13869/
بختیاری، ح.، جعفری، ج.، ملاصادقی، م.، و عباسی، ح. (1400). طراحی مدل ساختاری ـ تفسیری مؤلفههای مؤثر بر مرجعیت علمی دانشگاه موردمطالعه: دانشگاه امام صادق علیهالسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 15(2)، 45-84. https://doi.org/10.30497/smt.2022.241980.3314
تابان، م.، یاسینی، ع.، شیری، ا.، و محمدی، ا. (1395). طراحی و تبیین الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی ایران بر اساس زندگینامه اندیشمندان کشور با رویکرد تحلیل مضمون.
فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 3(6)، 20-40.
https://doi.org/10.22054/jks.2016.4994
جعفرزاده، م.، و طهماسبی، س. (1401). ارائه الگوی عوامل کلیدی موفقیت برای تحقق مرجعیت علمی در دانشگاه اسلامی (موردمطالعه دانشگاه امام صادق(ع)). مدیریت در دانشگاه اسلامی، 11(24)، 508-477.
جعفری فر، نیره. (1393). بررسی تولیدات علمی جهان در حوزه «اخلاق کاربردی» در پایگاه استنادی. مطالعات اخلاق کاربردی، 10(38)، 184 -206. https://akhlagh.morsalat.ir/article_21432.html
جعفری، م.، سیدجوادی، م.، و زابلی، ر. (1399). نقش مرجعیت علمی در فرایند توسعه در کشور: مرور نظاممند مطالعات داخل کشور. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(39)، 34-46.
حسینی مقدم، م.، بشیری، ح.، حیدرزاده، آ.، خوشرنگ، ح.، و دادگران، ا. (1398). ارائه الگوی پیشنهادی آیندهنگاری مرجعیت علمی با تأکید بر مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. آیندهپژوهی ایران، 4(1)، 171-205.
حیدرزاده، ک.، و ورامینی، م. (1395). بررسی اثر تعدیلی ریسک ادراک شده و آگاهی مشتری از محصول، بر رابطه بین رضایت مشتری با تمایل به خرید در تجربه یک محصول جدید. مدیریت بازاریابی، 11(2)، 1-16.
سازمند، ط.، نیاز آذری، ک.، و صالحی، م. (1399). ارائه مدل کسب مرجعیت علمی در آموزش پزشکی با رویکرد آموزش پاسخگو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. رهبری و مدیریت آموزشی، 14(1)، 78-98.
عابدی جعفری، ح.، ابویی اردکان، م.، و آقازاده ده ده، ف. (1389). مدل فرایندی ترسیم نقشههای علم. رهیافت، 20(46)، 45-52. https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13495.html
قلیپور، ح. (1399). ساخت دانشگاه در افق مرجعیت علمی. تهران، دانشگاه امام صادق.
قوامآبادی، م.، مرتضوینژاد، م.، نوروزی، س.، جوادی، م.، نانی، س.، و عبدالحسین زاده، م. (1394). الگوی مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس بیانات مقام معظم رهبری. مطالعات راهبردی بسیج، 18(68)، 5-30. https://www.sid.ir/paper/520818/fa
محمدبیگی، الف.، محمدصالحی، ن.، و گل، م. ع. (1393). روایی و پایایی ابزارها و روشهای مختلف اندازهگیری آنها در پژوهشهای کاربردی در سلامت. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۳(۱۲)، ۱۱۵۳-۱۱۷۰.
موسوی موحدی، ع. ا. (1400). دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی. نشاء علم، 12(1)، 1-1. https://www.sciencecultivation.ir/article_249030.html
نیک بخش، ن.، یحیی پور، ی.، موعودی، س.، و آقاتباررودباری، ج. (1395). شناسایی حیطههای مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل [مقاله کنفرانسی]. مجموعه مقالات همایش دانشگاهی پژوهش در حوزههای اداری و مالی نظام سلامت، بابل، دانشگاه علوم پزشکی بابل. https://www.sid.ir/paper/875644/fa
واثقی بادی، م.، جوانعلی آذر، م.، و خندان، ع. (1400). شناسایی و اولویتبندی موانع تحقق مرجعیت علمی در عرصه علوم انسانی (موردمطالعه دانشگاه امام صادق علیهالسلام).
اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 15(1)، 29-72.
https://doi.org/10.30497/smt.2021.239314.3117
یزدانی، ش.، دشتیرحمتآبادی، م.، حسینی ابرده، م.، و حقدوست، ع. (1400). نقشه راه نیل به مرجعیت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور. نشریه فرهنگ و ارتقاء سلامت، ۵(۴)، ۴۲۷-433.
http://ijhp.ir/article-1-513-fa.html
Abedi Jafari, H., Abooei Ardakan, M., & Aghazadeh deh deh, F. (2010). Process model for mapping science. Rahyaft, 20(46), 45-52. https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13495.html
[In Persian].
Abolghasem Mosalman, T., Abayati, A., Azampour Afshar, M., & Hooshmand, E. (2000). Subject Map Corona virus in Iran: Case Study of Instagram.
Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 10(34), 31-57.
https://jks.atu.ac.ir/article_13465.html?lang=en
[In Persian].
Ahmady, S., Khajeali, N., & Mirmoghtadaie, Z. (2020). Challenges and opportunities of acquiring scientific authority in medical sciences: determination of the experts’ views based on qualitative content analysis. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 8(1), 32-41. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6946941/
Akbari, S. (2012). Investigating the relationship between perceived risk and consumer trust with the willingness to buy products of knowledge-based companies studied by Pars Nano Installation Company [Unpublished master dissertation]. University of Tehran.
Albert, M., Laberge, S., & Hodges, B. D. (2009). Boundary-work in the health research field: Biomedical and clinician scientists’ perceptions of social science research. Minerva, 47, 171-194. https://doi.org/10.1007/s11024-009-9120-8
Anderson, A. A., Scheufele, D. A., Brossard, D., & Corley, E. A. (2012). The role of media and deference to scientific authority in cultivating trust in sources of information about emerging technologies. International Journal of Public Opinion Research, 24(2), 225-237.
Azadi, G. (2022). Extraction and prioritization of strategies for achieving scientific leadership in Iran with an interpretive structural modeling approach.
Strategic Studies of Public Policy,
11(41), 240-265.
Visited at:
https://sspp.iranjournals.ir/article_251122.html [In Persian].
Bakhtiyari, H., Jafari, J., Molasadeghi, M., & Abasi, H. (2021). Design the Interpretive Structural Model of Components Affecting the Scientific Authority of the Universitys. Strategic Management Thought, 15(2), 45-84. https://doi.org/10.30497/smt.2022.241980.3314
[In Persian].
Birkle, C., Pendlebury, D. A., Schnell, J., & Adams, J. (2020). Web of Science as a data source for research on scientific and scholarly activity. Quantitative Science Studies, 1(1), 363-376. https://doi.org/10.1162/qss_a_00018
Coplan, K. S. (2012). Climate change, political truth, and the marketplace of ideas. Utah L. Rev, 54. https://digitalcommons.pace.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1858&context=lawfaculty
Gauchat, G. (2010). The cultural authority of science: Public trust and acceptance of organized science. Public understanding of science, 20(6), 751-770.
Hafezi, R., Mirza Rasouli, F., & Aminlou, M. (2022). An Essay on Scientific Authority from the Perspective of a Selected Pre-eminent Iranian Scientist.
Journal of Science and Technology Policy,
15(3), 29-40.
https://doi.org/10.22034/jstp.2022.13956 [In Persian].
Haghdoost, A., Noori Hekmat, S., Dehnavieh, R., & Poursheikhali, A. (2019). A Practical Look at the Concept of Scientific Authority. Iranian Journal of Culture Health Promotion, 3(1), 16-23. https://ijhp.ir/article-1-144-en.html [In Persian].
Heidarzadeh, K., & varamini, M. (2016). Investigation of the Moderator Effect of Perceived Risk and Knowledge in the Satisfaction-Purchase Intention Relationship in a New Product Experiment. Journal of Marketing Management, 11(2), 1-16.
https://sanad.iau.ir/en/Journal/jomm/Article/810922/FullText [In Persian].
Hoseini Moghadam, M., Bashiri, H., Heidarzadeh, A., Khoshrang, H., & Dadgaran, I. (2019). Futures Driven Model of Scientific Excellency, Case Study: Gilan University of Medical Sciences. Journal of Iran Futures Studies, 4(1), 171-205.
https://doi.org/10.30479/jfs.2019.10603.1053 [In Persian].
Hsu, S. L. (2021). Anti-science ideology. U. Miami L. Rev., 75(2), 405.
jafari-far, N. (2014). World Scientific Products in the field of. Quarterly Scientific Journal of Applied Ethics Studies, 10(38), 184-206.
https://akhlagh.morsalat.ir/article_21432.html?lang=en [In Persian].
Jafari, M., Seyedjavadi, M., & Zaboli, R. (2020). Role of scientific authority in the development process in the country: a systematic review of domestic studies.
Development of Education in Medical Sciences, 13(39), 36-51
. https://iranjournals.nlai.ir/bitstream/handle [In Persian].
Jafarzadeh, M., & Tahmasabi, S. (2022). Presenting the model of key success factors for the realization of scientific authority in Islamic University (a case study of Imam Sadiq University (AS). Management in The Islamic University, 11(24), 477-508.
Karimi, Reza (2010), Analytical review of scientific publications produced in the field of Islam, Web of Science database. Safineh Journal, 7(28), 128-150.
https://safinahmagazine.ir/article-1-614-fa.html [In Persian].
Kim, J., Yeo, S. K., Brossard, D., Scheufele, D. A., & Xenos, M. A. (2013). Disentangling the influence of value predispositions and risk/benefit perceptions on support for nanotechnology among the American public. Risk analysis, 34(5), 965-980.
Mahmoudi, M. K., Salehi, M., & Taghvaei Yazdi, M. (2021) Knowledge-based leadership and scientific authority in medical universities; A review study. Clin Exc, 11(1), 43-53. Visited at: https://ce.mazums.ac.ir/article-1-597-en.html [In Persian].
McIlroy-Young, B., Öberg, G., & Leopold, A. (2021). The manufacturing of consensus: A struggle for epistemic authority in chemical risk evaluation.
Environmental Science & Policy,
122, 25-34.
http://dx.doi.org/10.1016/j.envsci.2021.04.003
Moein, M. (2002). Moein's Persian Culture, one volume, based on Dr. Mohammad Moein's six-volume Culture. Tehran: Moein. Visited at:
Mohammadbeigi, A., Mohammadsalehi N., & Aligol, M. (2015). Validity and Reliability of the Instruments and Types of MeasurmentS in Health Applied Researches.
JRUMS, 13(12), 1153-1170.
http://journal.rums.ac.ir/article-1-2274-fa.html [In Persian].
[In Persian].
Nikbakhsh, N., Yahyapour, Y., Moouadi, S., & Aghatabarrodbari, J. (2015). Identifying the areas of scientific authority in Babol University of Medical Sciences [Conference presentation].
University conference on research in the administrative and financial areas of the health system, Babol: Babol University of Medical Sciences. https://www.sid.ir/paper/875644/fa [In Persian].
Panofsky, A., & Bliss, C. (2017). Ambiguity and scientific authority: Population classification in genomic science. American Sociological Review, 82(1), 59-87.
Petersen, A. M., Vincent, E. M., & Westerling, A. L. (2019). Discrepancy in scientific authority and media visibility of climate change scientists and contrarians.
Nature communications, 10(1), 3502.
https://doi.org/10.1038/s41467-019-09959-4
Pranckutė, R. (2021). Web of Science (WoS) and Scopus: The titans of bibliographic information in today’s academic world. Publications, 9(1), 12.
Ghawam Abadi, M. G., Mortazavi Nejad, S. M., Norouzi, S,. Javadi, M,. Naani, S,. & Zadeh, M. A. (2014). The model of scientific authority in the Islamic Republic of Iran is based on the statements of the Supreme Leader. Basij Strategic Studies, 18(68), 5-30.
https://www.magiran.com/p1500920 [In Persian].
Rahbar, F., & Hossein Zadeh, H. (2017). The impact of the acquisition of scientific authority in security and national sovereignty. National Security, 6(22), 95-118.
https://ns.sndu.ac.ir/article_638.html?lang=en [In Persian].
Ramírez-i-Ollé, M. (2015). Rhetorical strategies for scientific authority: A boundary-work analysis of ‘Climategate’. Science as Culture, 24(4), 384-411.
Rudi, K. (2007). Designing a model of the Faculty of Scientific Reference, a case study of the Faculty of Islamic Studies and Management [Unpublished master dissertation]. Imam Sadegh University, Tehran.
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/search?keywords_1 [In Persian].
Sazmand, T., Niaz Azari, K., & Salehi, M. (2020). Presenting the model of gaining scientific authority in medical education with a responsive education approach at Mazandaran University of Medical Sciences. Educational Leadership & Administration, 14(1), 78-98.
Seyedjavadin, R., Hassangholipour, T., Rahnavard, F., and Tab, M. (2011). Conceptualization of scientific authority in the higher education system.
Journal of Research in Educational Systems,
6(16), 1-27.
https://www.jiera.ir/article_53139.html?lang=fa [In Persian].
Taban, M., Yasini, A., Shiri, A., & Mohammadi, I. (2016). Designing and Explaining Process Model of Scientific Authority in Iran’s Higher Education Mixed Approach.
Knowledge Retrieval and Semantic Systems,
3(6), 20-40.
https://doi.org/10.22054/jks.2016.4994
[In Persian].
Vaseghi bady, M., javanali azar, M., & khandan, A. (2021). Identifying and Prioritizing the Obstacles of Achieving Scientific Marjaiyat in Humanities & Social Science (Case Study of Imam Sadiq University). Strategic Management Thought, 15(1), 29-72.
Webb, R. M., Kurtz, L., & Rosenthal, S. (2020). When politics Trump science: the erosion of science-based regulation. Envtl. L. Rep., 50, 10708.
https://scholarship.law.columbia.edu/sabin_climate_change/47/
Williamson, B. (2021). Digital policy sociology: Software and science in data-intensive precision education. Critical Studies in Education, 62(3), 354-370.
Yang, Z. (2021). Citizen science communicators, boundary-work and scientific authority: Struggle for discourse authority between scientists and the public in the digital media environment of China [Unpublished doctoral dissertation]. University of Sheffield.
Yazdani, S., Dashti, M., Hoseini Abardeh, M., & Haghdoost, A. (2022). Roadmap for Achieving Supremacy in Medical Sciences Universities. Iran J Cult Health Promot, 5 (4), 427-433.
http://ijhp.ir/article-1-513-fa.html [In Persian].