اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (1392). بررسی وضعیت نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی کشور «در سالهای 1389 لغایت 1392». دسترسی در 12/10/1396 از وبسایت:
http://tccim.ir.
انتظاریان، ناهید (1394). تأثیر کسبوکارهای دانشبنیان بر رشد اقتصادی کشور. کار و جامعه، شماره 180، اردیبهشت.
انصاری، رضا (1391). ارزیابی موقعیت اقتصاد دانشبنیان با کشورهای منطقه بر اساس متدلوژی ارزیابی بانک جهانی. بررسیهای بازرگانی، شماره 57، 81-69.
باقرینژاد، جعفر (1391). سیستم نوآوری ملی و جایگاه و نقش جدید دانشگاهها در اقتصاد مبتنی بر نوآوری. صنعت و دانشگاه، شماره 17 و 18، 17-5.
پاپیان، ناهید (1393). طراحی و تبیین مدل سازمان دانشبنیان در رسانه ملی (سازمان صدا و سیما) (رساله دکتری). دانشگاه پیام نور، تهران.
پاداشزیوه، حمید؛ خداپناه، بهمن (1394). برآورد تأثیر شاخصهای حکمرانی خوب بر اقتصاد دانشبنیان در کشورهای منتخب. برنامهریزی و بودجه، شماره 3، 177-165.
تأثیر تولید و صادرات محصولات با فناوری بالا بر رشد اقتصادی کشورها (1396). دسترسی در 12/10/1396 از وبسایت: http://corridormedia.ir.
تافلر، آلوین؛ تافلر، هیدی (1388). انقلاب در ثروتآفرینی. ترجمه عبدالرضا رضایینژاد، تهران: انتشارات فرا.
تقیدخت، حوریه (1388). نقش سیستمهای نوآوری منطقهای در توسعه مناطق کلانشهری؛ مطالعه دو صنعت ماشینسازی-تجهیزات صنعتی و صنایع فناوریهای نوین در منطقه کلانشهری تبریز (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
توانایانفرد، حسن (1385). اقتصاد اینترنت. تهران: نشر الکترونیکی و اطلاعرسانی جهان رایانه.
جوکار، طاهره؛ عصاره، فریده (1393). جریان انتشار مقالات علمی در کشور ایران طی سالهای 2007 تا 2011 بر اساس مدل مارپیچ سهگانه دانشگاه، صنعت و دولت. پردازش و مدیریت اطلاعات، دوره 29، شماره 2.
حسنی، سمیه (1393). ارائه مدلی برای سنجش سطح دانشمحوری سازمانها (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
خانی، مسلم (1395). سه اولویت اصلی برای توسعه اشتغال در ایران. دسترسی در 12/10/1396 از وبسایت: www.Iribnews.ir/fa/news/.
دادخواه، ویدا (1390). بررسی مفهومی نقش دانش در رشد اقتصادی در عصر اقتصاد دانشمحور و تأثیر آن بر اقتصاد ایران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه رازی، تهران.
دهقان، علی (1393). بررسی اثر مؤلفههای اقتصاد دانشبنیان بر رشد اقتصادی منتخبی از کشورها. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد.
رضایی باغبیدی، راحله (1393). بررسی همگرایی مؤلفههای اقتصاد دانشبنیان در بین استانهای برخوردار و کمبرخوردار از طریق شاخصهای توسعه انسانی در ایران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
رفیعی دارانی، هادی؛ قربانی، محمد (1393). مشارکت نیروی کار در اقتصاد ملی: تحلیلی در چارچوب رگرسیون فضایی. تحقیقات مدلسازی اقتصادی، شماره 18، 119-140.
شریفی، مهشید (1392). بررسی رابطه محورهای مختلف دانش در چارچوب اقتصاد دانشبنیان بر رشد اقتصادی ایران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد.
شیرمحمدی، پگاه (1391). بررسی اثرات تحقیق و توسعه (R&D) بر تجارت (با رویکرد اقتصاد دانشمحور) (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه رازی، تهران.
صادقزاده وایقان، علی؛ حسنزاده، محمد و نجفقلینژاد و رجوی، اعظم (1392). اطلاعات و جریان اطلاعات در سازمانها. تهران: نشر کتابدار.
عصاره، فریده (1377). مقایسه انتشارات علمی کشورهای درحالرشد در سطح بینالمللی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، شماره 5 (1 و 2)، 30-19.
علیزاده، بیتا (1392). بررسی تأثیر اقتصاد دانشبنیان بر ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشورهای منتخب با رهیافت پانل دیتا (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور، کرج.
فیضپور، محمدعلی؛ حاجی خدازاده، حسین (1395). مکان و نقش آن در خالص ورود بنگاههای جدید به صنایع تولیدی ایران. تحقیقات اقتصادی، شماره 116، 682-653.
محموداقدم، فاطمه (1393). بررسی رابطه مؤلفههای آموزشی اقتصاد دانشبنیان با رشد اقتصادی در ایران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
مسلمی، مهری (1393). بررسی تأثیر محورهای اقتصاد دانشبنیان بر رشد اقتصادی کشورهای منتخب OECD و کشورهای درحالتوسعه (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه ارومیه، ارومیه.
معمارنژاد، عباس (1384). اقتصاد دانشبنیان: الزامات، نماگرها، موقعیت ایران، چالشها و راهکارها. اقتصاد و تجارت نوین، شماره 1.
موسوی، مهدیهالسادات (1392). تبیین مفهومی نقش سرمایه اجتماعی در تحقق اقتصاد دانشمحور در ایران (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه رازی، تهران.
مهربانی، فاطمه؛ قبادی، صغری و رضائیان، علی (1393). بررسی اثر و رابطه بین اقتصاد دانشبنیان و بهرهوری کل عوامل تولید؛ مطالعه موردی کشورهای توسعهیافته، نوظهور و درحالتوسعه. جستارهای اقتصادی، شماره 21.
یعقوبی، مجتبی (1390). تحلیل رشد اقتصادی تحت شرایط اقتصاد دانشبنیان در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (2009-2007) (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه اصفهان، اصفهان.
Abedi, Hoda; Babalhavaeji, Fahimeh; Hassanzadeh, Mohammad (2018). Synergy in the Iranian innovation systems at regional and national levels in the Triple-Helix context. Internationl Journal of Information Science and Managemen, 16(1).
Ashby, W. R. (1964). Constraint analysis of many-dimensional relations. General Systems Yearbook, 9, 99–105.
Bedford A. D. (2013). Expanding the definition and measurement of knowledge economy: Integrating triple bottom line factors in to knowledge economy index models and methodologies. Journal of Modern Accounting and Auditing, 9(2): 278-286.
Cooke, P., & Leydesdorff, L. (2006). Regional development in the knowledge-based economy: The construction of advantage. Journal of Technology Transfer, 31(1), 5-15. doi: 10.1007/s10961-005-5009-3 Council for Economic Planning and Development (2000). Knowledge-based economy development plan, Taipei.
Cowan, R. & David, P. & Foray, D. (2000). The explicit economics of codification and tacitness. Industrial and Corporate Change, 9(2), 53-211.
Dang, Duc & Umemoto, Katsuhiro (2009). Modeling the development toward the knowledge economu: a national capability approach. Journal of Knowledg Management, 13(5), 359-372.
Dasgupta, P. & David. P. (1994). Toward a new economics of science. Research Policy, 23: 487-521.
Etzkowitz, H. (2003). Innovation in innovation: The triple helix of university–industry–government relations. Social Science Information 42(3), 293-338.
Etzkowitz, H., & Leydesdorff, L. (1995). The triple helix university-industry-government relations: A laboratory for knowledge-based economic development. EASST Review, 14(1), 14-19.
Etzkowitz, H., & Leydesdorff, L. (2000). The dynamics of innovation: from National Systems and ‘‘Mode 2’’ to a Triple Helix of university–industry–government relations. Research Policy,29(2), 109–123.
Etzkowitz, H., &Leydesdorff, L. (eds.) (1997). Universities in the global economy: A triple helix of university-industry-government relations. London: pinter.
Etzkowitz, H.; Webster, A.; Gebhardt, C. Cantisano, B. R. (2000). The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm. Res Policy, 29,313-330.
Foray, D. & Lundvall, B. (1996). The Knowledge-based economy: from the economics of knowledge to the learning economy. In: Employment and Growth in the Knowledge-ased Economy, OECD.
Hossain M. D. & J. Moon, H. G. & Kang, S. C. Lee & Y. C. Choe (2012). Mapping the dynamics of knowledge base of innovations of R&D in Bangladesh: triple helix perspective. Scientometrics, 90(1), 57-83.
Krippendorff, K. (2009). W. Ross Ashby’s information theory: a bit of history, some solutions to problems, and what we face today. International Journal of General Systems, 38(2), 189-212.
Krugman, Paul (1991). Increasing returns and economic geography. Journal of Political Economy, 99(3), 483-499.
Lengyel, B., &Leydesdorff, L. (2011). Regional innovation systems in Hungary: The failing synergy at the national level. Regional Studies, 45(5), 677-693.
Leydesdorff, L. (2001). A sociological theory of communication: The self-organization of the knowledge-based society. Parkland, FL: Universal Publishers.
Leydesdorff, L. (2003). The mutual information of university-industry-government relations: An Indicator of the Triple Helix Dynamics. Scientometrics, 58(2) :445-467
Leydesdorff, L. (2013). The triple helix of university-industry-government relations. In E. Carayannis (Ed.) Encyclopedia of Creativity, Innovation, and Entrepreneurship. New York: Springer.
Leydesdorff, L., & Etzkowitz, H. (1998). The triple helix as a model for innovation studies. Science and Public Policy, 25(3), 195–203.
Leydesdorff, L., & Fritsch, M. (2006). Measuring the knowledge base of regional innovation systems in Germany in terms of a triple helix dynamics. Research Policy, 35(10), 1538-1553.
Leydesdorff, L., & Strand, Ø. (2013). The Swedish system of innovation: Regional synergies in a knowledge-based economy. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 64(9), 1890-1902.
Leydesdorff, L., & Zhou, P. (2014). Measuring the knowledge-based economy of China in terms of synergy among technological, organizational, and geographic attributes of firms. Scientometrics, 98(3), 1703-1719.
Leydesdorff, L., Dolfsma, W., & Van der Panne, G. (2006). Measuring the knowledge base of an economy in terms of triple helix relations among ‘technology, organization, and territory’. Research Policy, 35(2), 181-199.
Leydesdorff, L., Park, H. W., & Lengyel, B. (2014). A routine for measuring synergy in university-industry-government relations: Mutual information as a triple-helix and quadruple-helix indicator. Scientometrics, 99(1), 27–35.
Leydesdorff, L., Perevodchikov, E., &Uvarov, A. (2015). Measuring triple-helix synergy in the Russian innovation systems at regional, provincial, and national levels. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(6), 1229-1238.
Leydesdorff, Loet; S.Wagner, Caoline; Porto-Gomez, Igone; Comins, Jordan A. & Phillips, Fred (2018). Synergy in the Knowledge Base of U.S. Innovation Systems at National, State, and Regional Levels: The Contributions of High-Tech Manufacturing and Knowledge-Intensive Services. From https://www.leydesdorff.net/list.htm.
Lundvall, B.A. , P. Rasmussen and E. Lorenz (2008). Education in the learning economy: a European perspective, Policy Future education, 6(2), 681-700.
McGill, W. J. (1954). Multivariate information transmission. Psychometrika, 19(2), 97-116.
Paz-Marin, Monica-de la & Gutiérrez, Pedro Antonio and Hervás-Martínez, César (2015). Classification of countries' progress toward a knowledge economy based on machine learning classification techniques. Expert Syst. Appl. 42(1): 562-572.
Penrose, Edith (1995). The Theory of the growth of the firm. Great Britain: Oxford university press.
Robertson, I. (2008). Learners’ attitudes to wiki technology in problem based, blended learning for vocational teacher education. Australasian Journal of Educational Technology, 24(4), 425-441.
Shelton, R. D., Leydesdorff, L. (2012). Publish or Patent: Bibliometric evidence for empirical trade-offfs in national funding strategies, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63(3), 498-511.
Strand, Ø. & Leydesdorff, L. (2013). Where is synergy in the Norwegian innovation system indicated? Triple helix relations among technology, organization, and geography. Technological Forecasting and Social Change, 80(3), 471-484.
Uyarra, E. (2010). Conceptualizing the regional roles of universities, implications and contradictions, European Planning Studies, 18(8), 1227-1246.
Watts, R. J. & Porter, A. L. (2003). R&D cluster quality measures and technology maturity. Technological Forecasting & Social Change, 70: 735-758.
World Bank (2012). Knowledge appraisal measurement. Washington D. C.: World Bank Publications.
World Bank, (2004). Turkey knowledge economy assessments study, Washington, D. C.: Private and financial sector unit, Europe and central Asia Region.