اسداللهی، زهره. (1387). رتبهبندی گروههای علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان. پایاننامه منتشر نشدهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
بالوییجامخانه، هادی؛ کتابی، سعیده؛ و پورمصطفیخشکرودی، مهدی. (1392). ارزیابی عملکرد و رتبهبندی گروههای آموزشی دانشگاهها با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها: بررسی موردی یکی از دانشگاههای دولتی ایران. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. 5(2)، 133-161.
پاکزاد، مهدی؛ خالدی، آرمان؛ و تیموری، مهتاب. (1391). بررسی تطبیقی نظامهای بینالمللی رتبهبندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. رهیافت، 50، 71-94.
حاجیکریمی، بابک. (1395). رتبهبندی گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با استفاده از روشهای تصمیمگیری چندشاخصه. فصلنامه علوم رفتاری، 47-68.
حبیبی، آرش؛ ایزدیار، صدیقه؛ و سرافرازی، اعظم. (1393). تصمیمگیری چندمعیاره فازی، انتشارات کتیبه گیل.
رضایی، علیمحمد. (1389). بررسی شاخصهای ارزشیابی عملکرد گروهها و دانشکدههای علوم انسانی به منظور تدوین یک مدل ساختاری، پایاننامه منتشر نشده دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
رضایی، مینا. (1391). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی پژوهشگران و دانشگاههای کشور. پایاننامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهد، گروه کتابداری و اطلاعرسانی.
رنجبر، هادی؛ حقدوست، علیاکبر؛ صلصالی، مهوش؛ خوشدل، علیرضا؛ سلیمانی، محمدعلی؛ و بهرامی، نسیم. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 10(3)، 238-250.
زارعبنادکوکی، محمدرضا؛ وحدتزاد، محمدعلی؛ اولیاء، محمدصالح؛ و لطفی، محمدمهدی. (1395). بررسی و استخراج معیارهای مؤثر بر رتبهبندی دانشگاههای ایران از منظر اسناد فرادستی. سیاست علم و فناوری، 8 (3)، 55-87.
زارعبنادکوکی، محمدرضا؛ وحدتزاد، محمدعلی؛ اولیاء، محمدصالح؛ و لطفی، محمدمهدی. (1395). رتبهبندی دانشگاههای ایران بر اساس بروندادهای علمی موضوعات مهندسی. فصلنامه آموزشی مهندسی ایران. 18 (72)، 95- 118.
صفریفارفار، رحیم؛ ابوالقاسمی، مسعود؛ فراستخواه، مقصود؛ و نوهابراهیم، عبدالرحیم. (1397). طراحی چهارچوب مفهومی برای رتبهبندی گروههای آموزشی دانشگاههای دولتی ایران. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزیابی آموزش، 8(21)، 191-225.
عباسزاده، محمد. (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. جامعهشناسی کاربردی، 23 (45)، 19-34.
عصاره، فریده؛ و عفیفیان، فرزانه. (1396). نقدی بر آییننامه ارتقاء اعضاء هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی کشور. فصلنامه نقد کتاب، اطلاعرسانی و ارتباطات، 15، 213-223.
عنایتی، محمدحسین. (1396). ارائه الگوی رتبهبندی پژوهشی دانشگاههای جهان. پایاننامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی صنایع.
قضاوی، رقیه. (1392). اعتبارسنجی، نرمالسازی و ارزشگذاری شاخصهای ارزیابی پژوهش در حوزههای مختلف علوم در ایران، با تأکید بر تفاوتهای بین رشتهها. پایان نامه منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهد، دانشکده علوم انسانی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
نادری، ابوالقاسم. (1394). تاریخ تولید آموزش عالی: کاربردها، چالشها و چشماندازها. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 21(3)، 1-29.
نورمحمدی، حمزهعلی؛ و صفری، فاطمه. (1392). معرفی نظامهای رتبهبندی جهانی دانشگاهها و بررسی شاخصهای این نظام. سیاست علم و فناوری، 2 (3)، 71-86 .
نوروزیچاکلی، عبدالرضا؛ قضاوی، رقیه؛ و طاهری، بهجت. (1394). ارزشگذاری شاخصهای ارزیابی پژوهش در حوزههای مختلف علوم در ایران. سیاست علم و فناوری، 28. 31-40.
Alasehir, O. (2010). University ranking by academic performance: A scientometrics study for rankings world universities. (Unpublished doctoral dissertation), school of informatics of the Middle East Technical University.
Alma, B., Coskum, E., & Ovendive, li. E. (2016). University ranking systems and proposal of a theorical framework for ranking of Turkish universities: A case of management depaetments, 235, 128-138.
Altanopoulou, P., Dontsidou, M., & Tselios, N. (2012). Evaluation of ninety-three major Greek university departments using Google scholar. Quality in Higher Education, 18 (1) , 111-137.
Anderson, D. L., & Tressler, J. (2011). Ranking economics departments in terms of residual productivity: Newzeland economics departments, 2000-2006. Australian Economic Papers, 157-168.
Bonaccorci, A. , & Cicero, T. (2016). Nondeterministic ranking of university departments. Journal of Informetrics, 10, 224-237.
Chatzimichael, K., Kalaitzidakis, P., & Tzouvelekas, V. (2017). Measuring the publishing productivity of economics separtments in Europe. Scientometrics, 113(2), 889-908.
Hirsh.J.E, (2005). An -Index to quantify an individuals scientific research output. Proceedings of the National Academy of sciences, USA, 102 (46). 16569-72.
Jeremic.V., Bulajic. M., Martic. M & Radojicic. Z. (2011). A fresh approach to evaluating the academic ranking of world universities. Scientometrics, 84, 587-596.
Johnson, R.B., & Onwuegbuzie, A.J (2004). Mixed Methods Research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher, 33(7), 14-26.
Lazaridis, Th. (2010). Ranking university departments using the mean h-index. Scientometrics, 82, 211-216.
Martínez-Noya, A., & García-Canal, E.( 2011). Technological capabilities and the decision to outsource/outsource offshore R&D services. International Business Review, 20(3), 264-277.
Meyers, M.A., & Quan, H., (2017). The use of the h-index to evaluate and rank academic departments. Journal of Materials Research and Technology, 6(4), 304-311.
Miroiu, A., Paunescu, M., & Vliu, G. A. (2015). Ranking Romanian academic departments in three fields of study using the g-index. Quality in Higher Education, 21 (2) , 189-212.
Mobasheri, M., Moradi, M., Rafie, S., & Sharifi, A., (2013). Scientific output of shahrekord university of medical science (Iran) in ISI database from 1993 to the end of 2011 acording to scientometric indicators, Journal of Shahrekord University of Medical Science, 14(9), 115-123.
Moed, H. F. (2008). UK research assessment exercises: informed judgments on research quality or quantity?. Scientometrics, 74 (1) , 153-161.
Ranjan, R., Chatterjee, P., & Chakraborty, Sh. (2014). Evaluating performance of engineering departments in an Indian university using DEMATEL and compromise ranking methods. OPSEARCH.
Rezaei, J. (2015). Best-Worst multi criteria decision-making method: some properties and a linear model. Omega. 53, 49-57.
Rogers,D.W., Hendee, W.R., & Orton, C.G. (2006). Citation indices are useful in evaluating medical physicists for promotion and tenure. Medical Physics. 33(1), 1-3.
Stuart, D.L. (1995). Reputational rankings: background and development. New Directions for Institutional Research. 88, 13-20.
Vught, F & Ziegele, F. (2011). U-Multirank: design and testing the feasibility of a multi mensional global university ranking: final report. Consortium for Higher Education and Research Performance Assessment.